درمان خانگی آلرژی

درمان خانگی آلرژی: برای درمان آلرژی فصلی راه های مختلفی وجود دارد. برخی از این راه ها شامل در مان های دارویی و دارو های شیمیایی و برخی دیگر از راه های درمان شامل درمان های خانگی می شوند. در این مقاله قصد داریم در ادامه ی مقالات مربوط به درمان آلرژی فصلی و مقابله با آلرژی های فصلی به راه ها و روش های درمان خانگی آلرژی بپردازیم. پس با مقالات سلامت دکتر حسین نژاد همراه باشید.
استفاده از درمان های خانگی به همراه دوری کردن از مواد غذایی ای که حساسیت و آلرژی شما را تشدید می کنند می تواند بهبود شما را سرعت بخشد و به راحتی و در زمان کمی از درد سر های آلرژی فصلی رها شوید.
آن دسته از افرادی که به حساسیت های فصلی مبتلا هستند و یا حتی سابقه ی ابتلا به حساسیت های فصلی را دارند باید تا آن جا که می ‌تواند و برای شان ممکن است از برخی مواد غذایی مانند ادویه ‌ها، غذا های تند و بو دار، خوراکی ‌های فرآوری ‌شده (مانند سوسیس، کالباس و…) و غذا های سرخ‌ کردنی اجتناب کند. البته به یاد داشته باشید که این غذا ‌ها اصلاً نمی ‌توانند عامل اولیه ابتلا به حساسیت فصلی باشند ولی مصرف آن‌ ها ممکن است فقط و فقط شرایط فرد مبتلا به حساسیت را بد ‌تر کند و علایم حساسیتش را شدید ‌تر کند. هم چنین ممکن ‌است که مصرف برخی از میوه ‌ها مانند کیوی، توت فرنگی، خربزه و … یا برخی از صیفی ‌جات مانند بادمجان ، گوجه‌ فرنگی و … باعث تشدید واکنش‌ های آلرژیک بدن شود. البته این موضوع به حساسیت ‌های فردی بدن هر فرد هم مربوط است. این مسئله به آن معنا است که گاهی برخی مبتلایان به حساسیت فصلی به میوه ها یا صیفی ‌جات مورد اشاره حساسیت ندارند و برخی نیز دچار این دسته از حساسیت ها هستند.


هم چنین میوه ‌هایی که پروتئین ‌هایی مشابه گرده ‌ها دارند نیز برای افراد مبتلا به آلرژی مضر است. اگر مدام عطسه می ‌کنید و آب ریزش بینی دارید ممکن است با خوردن بعضی از میوه‌ ها و سبزی‌ها مشکل داشته باشید که به آن سندرم آلرژی دهانی (OAS) می‌گویند. پروتئینی که در پوست بعضی میوه ‌ها و سبزی‌ های خام مانند سیب، گوجه فرنگی و طالبی هست ممکن است دلیلی برای تشدید علائم آلرژیک تان باشند.
گرده ‌ها و پروتئین‌ های غذایی خیلی شبیه به هم هستند برای همین بدن شما فکر می ‌کند شما گرده خورده ‌اید. در نتیجه با علائمی چون خارش گلو و دهان و سرفه رو به رو می ‌شوید. پوست کندن میوه‌ ها می ‌تواند از واکنش ‌های آلرژیک ‌تان کم کند، حتی پختن میوه‌ هم می ‌تواند مفید باشد.

درمان خانگی آلرژی به کمک پیاز
پیاز یک منبع بسیار خوب و غنی از کوئرستین است. پیاز به عنوان یک درمان خانگی یک آنتی هیستامین و ضد التهاب طبیعی است که می تواند به طور موثری علائمی نظیر سرفه، آب ریزش بینی و گلو درد ناشی از حساسیت بهاره را کاهش دهد. در زمان ابتلا به آلرژی فصلی می توانید پیاز را به روش های مختلفی استفاده کنید. اگر بوی پیاز و طعم آن برای شما منزجر کننده نیست می توانید برش های تازه ی پیاز را بجوید و به آرامی آن ها را ببلعید.

این کار را در ساعات مختلف روز و چندین بار انجام دهید تا وقتی که متوجه بهبود در وضعیت تان شوید. هم چنین می توانید سه تا چهار قاشق غذا خوری آب پیاز را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. این محلول را چندین بار در روز غرغره کنید تا وقتی که آلرژی فصلی تان بهبود یابد. هم چنین می توانید نصف قاشق چای خوری آب پیاز و یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را مخلوط کنید. این محلول را حداقل دو بار در روز به مدت چند روز میل کنید تا سرفه و گلو درد تان بهبود یابد.
درمان خانگی آلرژی فصلی به کمک بابونه
بابونه نیز مانند گیاه گزنه به بهبود علائم حساسیت بهاره و آلرژی کمک می کند. بابونه به عنوان یک آنتی اکسیدان و آنتی هیستامین طبیعی بر روی بدن شما عمل خواهد کرد. برای استفاده از این درمان خانگی دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از بابونه آن است که دو قاشق چای خوری گل بابونه ی خشک شده را داخل یک فنجان آب داغ ریخته و بگذارید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. گیاه بابونه را می توانید از عطاری ها و یا به صورت طبیعی تهیه کنید. سپس محلول بابونه و آب داغ را صاف کرده و مقداری آب لیمو ترش تازه و عسل به آن اضافه کنید. این دم نوش را سه یا چهار بار در روز به مدت ۲ یا ۳ روز بیاشامید. روش دوم برای درمان خانگی آلرژی فصلی به کمک بابونه نیز آن است که یک مشت پر گل بابونه را داخل مقداری آب ریخته و در آن را بپوشانید و اجازه دهید که با حرارت ملایم به مدت پنج دقیقه بجوشد. سپس محلول را از روی حرارت برداشته و بخور دهید یا بخار آن را به مدت ۱۰ دقیقه استنشاق کنید. این درمان را روزانه یک بار انجام دهید تا زمانی که به طور کامل بهبود یابید.


درمان خانگی آلرژی فصلی به کمک سرکه سیب
سرکه سیب به برگرداندن مواد مغذی به حالت اول در بدن کمک می کنند. این مواد مغذی با برگشت به حالت اول پاسخ سیستم ایمنی بدن را تنظیم می کنند و به بهبود علائم آلرژی در بدن شما کمک می کند. علاوه بر آن سرکه ی سیب به تنظیم شدن PH قلیایی در بدن نیز کمک می کند. تنظیم قلیایی بدن برای تسکین علائم حساسیت فصلی مفید می باشد.
برای مصرف سرکه سیب به عنوان یک درمان خانگی تیم مقالات سلامت دکتر حسین نژاد متخصص جراحی بینی توصیه می کند که یک قاشق غذا خوری سرکه سیب ارگانیک را داخل یک لیوان آب بریزید و یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه و نصف قاشق غذا خوری عسل خالص طبیعی را به آن اضافه کنید. این شربت را سه بار در روز و تا زمانی که به طور کامل بهبود یافته اید مصرف کنید.

درمان خانگی آلرژی
Comments (1)
Add Comment
  • جلیل

    سلام سرکه سیب را چجوری استفاده کنیم