۱۳ توصیه مهم برای بهبود بعد از عمل بینی

یکی از دغدغه های ذهنی مهم در کسانی که تصمیم به تغییر شکل بینی شان می گیرند، شرایطی است که بعد از عمل انتظارشان را می کشند؛ اینکه چه مواردی را در فعالیت های روزمره باید رعایت کنند و از چه کارهای اجتناب کنند تا دوره بهبود بعد از عمل بینی را با سرعت بیشتر و خاطر آسوده تر سپری کنند. شاید شما هم مشتاق باشید نتایج جراحی زیبایی بینی را بلافاصله بعد از عمل مشاهده کنید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که روند بهبودی به زمان نیاز دارد. در این مدت ، مراحلی وجود دارد که می توانید برای تسریع در روند بهبود روی آنها حساب کنید و خیالتان راحت باشد که همه چیز به درستی پیش می رود.

جدول زمانی دوره بهبود بعد از عمل بینی

میانگین زمان بهبود رینوپلاستی یا جراحی بینی یک سال است. شاید این زمان در نظر افراد دوره ای طولانی به نظر برسد ، اما وقتی به یک جدول زمانی تقسیم شود ، بسیار قابل درک و قابل کنترل می شود. در این میان نقاط عطف بهبودی می تواند از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد ، اما به طور کلی ، چیزی شبیه به روندی که در ادامه می خوانید، اتفاق می افتد:

یک هفته اول

اسپلینت از بینی شما برداشته می شود و می توانید بدون اینکه نشانه های قابل توجهی از جراحی روی صورت شما مشخص باشد  بیرون بروید ، مگر اینکه کبودی در اطراف چشمتان ایجاد شده باشد. در صورت وجود کبودی ، مرحله اول بهبودی حدود  ۲ هفته طول می کشد. بعد از این مدت از سرگیری فعالیتهای زندگی روزمره  بی خطر است.

دو هفته بعد

بیشتر تورم صورت فروکش کرده و تقریبا همه کبودی ها باید برطرف شود.

۳ -۴ هفته

با خیال راحت می توانید به فعالیت هایی که سیستم  قلبی عروقی شما را درگیر می کند مانند دویدن ، و ورزش های سبک بازگردید.

۶ هفته

بعد از این مدت استخوان ها پایدار شده اند و  می توانید تمرینات سنگین تر را از سر بگیرید ، عینک بزنید و بینی خود را با فین کردن  خالی کنید.

۳-۶ ماه

بی حسی و حس های غیر طبیعی در بینی شما برطرف می شود.

یک سال

روند بهبودی کامل شده است ؛ تورم  فروکش کرده و شکل جدید بینی استخوانی شکل گرفته باشد.

۱۳ روش برای بهبود سریع بعد از عمل بینی

سوالی که ممکن است بعد از خواندن این موارد زمانبندی شده درباره روند بهبود جراحی بینی به ذهنتان خطور کند، این است که آیا راهی برای سرعت بخشیدن به این روند بهبود وجود دارد؟ در حقیقت موارد بسیاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بهبود جراحی پلاستیک شما با سرعت بیشتری انجام شود. ۱۳ نکته زیر در این فرآیند کاربردی کمک کننده هستند.

۱) به توصیه های پزشک جراح بینی خود توجه کنید.

اول و مهمتر از همه ، دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. می توانید ۱۰۰ مقاله اینترنتی راجع به روند بهبود جراحی زیبایی بینی، مطالعه کنید، اما هیچ چیز با اطلاعاتی که از جراح پلاستیک خود دریافت خواهید کرد ، قابل مقایسه نیست. شما دستورالعمل خاصی از جراح بینی خود دریافت می کنید؛ اینکه چه داروهایی و در چه مدت زمانی مصرف کنید. از محل جراحی برای جلوگیری از عفونت مراقبت کنید و نهایتا اینکه  چه زمانی باید برای معاینه پیگیری دوباره به پزشک خود مراجعه کنید.

۲) به ندای بدن خود گوش دهید.

جراح پلاستیک بینی می تواند خارج از بدن شما ، به چگونگی جراحی زیبایی بینی که انجام شده است بنگرد ولی تنها شما هستید که می دانید که چه احساسی دارید. پس به ندای بدن خود گوش دهید – اگر موردی غیر عادی  و خارج از مواردی که پزشک در قالب علائم عادی بعد از جراحی بینی به شما گفته بود،احساس کردید،  فوراً آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

۳) سر خود را بالا نگه دارید.

خوابیدن به پهلو  بعد از جراحی زیبایی بینی نه تنها ناراحت کننده است، بلکه می تواند با ایجاد کبودی و تورم بیشتر ، مدت زمان بهبودی را طولانی تر کند؛ ترسناک تر اینکه این کار حتی می تواند بینی شما را به یک سمت متمایل و نهایتا کج کند. برای جلوگیری از این موارد ، باید تا ۶ هفته پس از عمل ، سر خود را در هنگام خواب رو به بالا نگه دارید. یکی از ساده ترین راه ها برای رعایت این مورد این است که سر خود را بین دو یا سه بالش قرار دهید یا از فوم قابل انعطاف استفاده کنید. خوابیدن در بستر طبی هم می تواند در روند بهبود مناسب باشد.اگر تمایل دارید حالت خوابیدنتان را عوض کنید و بدنتان را بچرخانید،می توانید از سر خود با یک بالش مسافرتی حفاظت کنید.

۴- از کمپرس سرد استفاده کنید.

در ۷۲ ساعت اول بعد از عمل ، استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. فقط مراقب باشید که کمپرس را مستقیماً روی بینی خود قرار ندهید. به جای این کار ، کمپرس را روی گونه های خود بمالید تا به طور اتفاقی استخوان یا غضروف دچار تغییر نشود.

۵)استراحت کافی داشته باشید.

گرفتگی راه تنفسی که بعد از عمل احساس می کنید خوابیدن را دشوارتر می کند، با این حال  استراحت بخش اساسی در روند بهبود به حساب می آید. بدنتان برای بهبودی خود از انرژی استفاده می کند و داشتن هفت یا هشت ساعت خواب با کیفیت هر شب این فرصت را به بدن شما می دهد تا انرژی مورد نیاز را بازیابی کند.

۶) یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.

چه ارتباطی بین خوردن سبزیجات و  روند بهبودی بینی وجود دارد؟ در واقع رعایت یک رژیم متعادل غذایی بعد از عمل می تواند به شما کمک کند تا با رساندن مواد مغذی مورد نیاز برای بهبود ، این روند را بهتر کنید. پروتئین یک فاکتور اساسی سازنده برای پوست ، ماهیچه ، غضروف و خون محسوب می شود. رژیم غذایی متشکل از مغزها ، گوشت ، تخم مرغ ، ماست ، ماهی و سایر غذاهای سرشار از پروتئین به بدن شما کمک می کند تا بافت آسیب دیده در داخل و اطراف بینی بازسازی شود.

همچنین حتما دوست دارید  مطمئن شوید که ویتامین های کافی را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید ؛ یعنی ویتامین A و ویتامین Cو ویتامین A ، که معمولاً در سبزیجات تیره و برگ دار مانند اسفناج و کلم وجود دارد . این میتامین ها نوعی سپر ایمنی در برابر عفونت های بعد از عمل جراحی بینی است و یک تقویت کننده سیستم ایمنی عالی محسوب می شود. ویتامین C نقش مهمی در بازسازی کلاژن ، پروتئینی که بافت پوست را به هم متصل می کند ، دارد. منابع خوب ویتامین C شامل مرکبات ، جوانه بروکسل و کلم بروکلی است.

۷) خنک بمانید.

دوش بخار ، یک کاسه سوپ داغ و یک سونا آرامش بخش می تواند بهترین احساس را به هر کسی بدهد اما این ها اصلا برای بینی متورم شما  مناسب نیستند. گرما باعث تورم بیشتر بافت های بینی می شود ، به همین دلیل بهتر است به غذاهای خنک و با دمای اتاق  بچسبید ، دوش ولرم بگیرید و در هفته های بعد از عمل که بینی در حال تغییر شکل است، از گرما خودداری کنید.

۸) فین نکنید.

بعد از عمل جراحی بینی ، ممکن است یک سری گرفتگی ها را برای چند هفته تجربه کنید ، یا حتی چند ماه. این احساس در اثر تورم بافت های بینی ایجاد می شود. در صورت تمایل به فین کردن برای خالی کردن بینی، حتما مقاومت کنید. بعد از گذشت ۶ هفته از عمل ، می توانید فین کردن را از سر بگیرید. در مورد عطسه چطور ؟ قطعا شما نمی توانید انتخاب کنید که عطسه کنید یا نکنید؛ درعوض ، سعی کنید به جای بینی ، از طریق دهان خود عطسه کنید. به نظر می رسد این کار  ناخوشایند باشد ، اما بهتر از آسیب رساندن به بینی شکننده شما بعد از جراحی پلاستیک و اختلال در زمان بهبود بینی است.

۹) بیخیال ورزش های جدی شوید.

در بیشتر بیماران ، تقریباً ۶ هفته طول می کشد تا استخوان های بینی بعد از عمل جراحی بینی بهبود پیدا کند. در این مدت ، باید از ورزش شدید خودداری کنید. حتی حرکاتی مانند کشش ، خم و راست شدن بیش از حد که بی ضرر به نظر می رسند ، می تواند تورم بینی را افزایش دهد. صبر کنید تا زمانی که پزشکتان برای شروع فعالیت های طبیعی چراغ سبز به شما نشان بدهد.

۱۰) عینک نزنید.

عینک آفتابی ، عینک مطالعه یا عینک طبی ، هر چیزی که باعث فشار آوردن روی بینی شما شود می تواند کبودی و تورم را بیشتر کند؛ یا حتی باعث ایجاد فرورفتگی شود که در این صورت به انجام جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا می کنید. خیالتان راحت باشد جراح زیبایی بینی در صورت اطمینان از بهبود کامل بینی و محکم شدن استخوان ها، اجازه عینک زدن را به شما می دهد. در ضمن در مواقع ضروری می توانید از لنزهای تماسی به جای عینک استفاده کنید. در غیر این صورت ، سبکترین قاب های ممکن استفاده کنید. اسپلینتی که پس از عمل جراحی روی بینی شما قرار می گیرد را هم می توانید به عنوان تکیه گاه عینک در موارد ضرورت مورد استفاده قرار دهید.

۱۱) از خورشید دوری کنید.

اینکه برای محافظت از پوست خود از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب جلوگیری کنید، توصیه خیلی خوبی است؛ اما این توصیه پس از انجام جراحی بینی بسیار مهم است. نه تنها در هفته ها و ماه های بعد از عمل بینی شما در معرض آفتاب سوختگی بیشتر قرار دارد ، بلکه آفتاب بیش از حد نیز می تواند باعث ایجاد تیرگی روی هر زخم شود و تورم را  افزایش دهد.

۱۲) سیگار نکشید.

قبل و بعد از عمل ، مهم است که سیگار نکشید و در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض دود هم خودداری کنید. نیکوتین موجود در محصولات دخانیات جریان خون را محدود می کند و می تواند باعث ایجاد اختلال در روند بهبود بدن شما شود.

۱۳) صبور باشید!

شاید این مهمترین نکته در مورد روند بهبود بینی بعد از جرای پلاستیک باشد؛  صبر داشته باشید. شما بالاخره بهبود پیدا می کنید ، و به آن نتایج مورد نظرتان در جراحی زیبایی بینی خواهید رسید .این مهم  فقط به زمان نیاز دارد. توجه به مواردی که در این مقاله اشاره شد، روند بهبودی یک ساله  را به دوره درمان یک هفته ای تبدیل نمی کند ، اما دانستن این نکات بدون تردید می تواند به سریع تر شدن روند بهبود بینی و همینطور بیشتر شدن تجربه شخصی افراد در این زمینه کمک کند.

مراقبت های بعد از عمل بینی
Comments (216)
Add Comment
  • سمیه

    عالی بود . ممنون بخاطر مطالب مفیدتون .
    کاش پزشک ها این مطالب رو پرینت بگیرند و به بیمار بدهند تا بیمار با اگاهی کامل دوره قبل و بعد عمل رو سپری کنه .

  • Parinaz

    آیا استفاده از شیاف دیکلوفناک قبل یا بعد از عمل بینی ضرر دارد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.بله ضرر دارد و ممکن است منجر به خونریزی شود

  • فرزانه

    سلام آیا استفاده از اسپری بینی دی بی سالین روزی دوبار بعد از جراحی ضرری ندارد؟

    • دکتر حسین نژاد

      خیر منعی ندارد

  • حمیدرضا

    سلام ممنون بسیار مفید بود

  • رضا

    سلام خوبید خسته نباشید آقای دکتر قرص سیدنافیل بعد از عمل اشکالی ندارد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر. در صورت عدم مشکل قلبی دو هفته بعد از عمل میتوانید مصرف کنید

  • عیوضی

    سلام.
    چهل روز است که عمل کردم. وقتی از روبرو نگاه می کنم احساس عدم تقارن می کنم. بنظر شما این نتیجه گیری زود هنگام درست است؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.در بینی های استخوانی تا یکسال و در بینی های گوشتی تا دو سال و نیم برای مشاهده نتیجه و قضاوت باید صبور باشید

  • جعفری...

    سلام من دیروز عمل کردم‌ هنوز مجاری تنفسیم بسته هست. آیا ای موادی که در بینیم قرار گرفته نیاز به نرم شدن با ماده ای اسپری ای چیزی داره؟
    . چون خشک شده و داره اذیتم میکنه.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر خیر نیاز به اقدامی توسط شما نیست بعد از زمان مشخص شده به پزشک جراح مربوطه برای برداشتن ایروی مراجعه کنید

  • Mobina

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    یکی از بستگان ما همین امروزعمل کرده
    خواهر من هم قبلن عمل کرد
    اما نمی‌تونست با ببنیش نفس بکشه و دائما تو خاب خفه میشد
    ولی این فامیل ما ی سوراخ بینیش بازه و راحت نفس می‌کشه
    مشکلی ک پیش نمیاد؟
    خواهشاً زود جواب بدین ممنون میشم 🌹

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با توجه به جایگزینی ایروی به جای تامپون راه تنفسی بعد از عمل بینی باز خواهد بود

  • حمیدرضا

    سلام بسیار ممنونم , یک سوالی که داشتم گرفتگی بینی تا چند ماه ادامه خواهد داشت و آیا راهی برای رفع اون هست؟ چون با سرنگ و سرم مواد داخل بینی تخلیه نمیشن

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ب گرفتگی بینی حدود ۲ الی ۶ ماه ممکن است طول بکشد.شستشو با سرم را ادامه دهید

  • Rosa

    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر ۲۳روز هست که عمل داشتم با سرم نمکی بینی رو شست و شو میدم اما اخلات بیرون نمیان و با گوش پاک کن اقدام کردم اما این امر باعث شد فشرده تر بشن و بیرون نیومدن و راه تنفسی رو گرفتن از فین کردن استفاده کردم خیلی خیلی راحت شدم موقع فین بینی رو گرفتم تا زیاد فشاری رو تحمل نکنه …دوستان گفتن این کاملا ضرر داره بنظرتون راه دیگری وجود دارد؟فین کردن آروم هم باعث مشکله؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر .فقط از سرم شستشو استفاده کنید و به هیچ وجه از گوش پاک کن استفاده نکنید.فین کردن خیلی آروم مشکلی ندارد

  • Zohreh

    سلام.آقای دکتر من دو ماه عمل کردم میتونم از ماسک استفاده کنم؟ بعضیا میگن باعث اوفتادگی بینی میشه

  • Saeed

    سلام دکتر
    من‌دیروز بینیمو عمل کردم از دیروز تا الان کلی عطسه کردم
    این طبیعیه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله طبیعی است

  • فرشته

    سلام وقت بخیر من ۱۲روزمیشه جراحی کردم چندروز اول حالت تهوع ضعف و استفراغ داشتم که همش سرم تقویتی میزدم الان بهترم اما هرزگاهی ضعف و لرزش دست و پا دارم

  • مهسا

    سلام وقت بخیر من دوهفته عمل کردم امانفس نمیتونم بکشم.بااینکه مرتب باسرم شستشومیدم.
    وسوال دومم این که آیاپمادی برای داخل بینی لازم بزنم؟چه پمادی خوبه؟
    ممنون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است برای معاینه نزد جراح مربوطه اقدام کنید

  • فاطمه

    سلام وقت بخیر من سه هفتس عمل کردم از هفته دوم به پهلو خابیدم الان نگرانم ممکنه بینیم کج شده باشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نگران نباشید

  • مریم زارعی

    سلام وقتتون بخیر.ببخشید میخواستم بدونم ۱۰ روز بعد از عمل بینی میتونم پرواز داشته باشم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ده روز بعد منعی ندارد

  • دیبا

    سلام اقای دکتر
    بینیمو ۷روزه عمل کردم قسمت چپ بینیم از داخل نور میندازم سوراخش خیلی باریک تراز سمت سوراخه راست وتنفس ازش بسیار سخته
    از روزی که تامپون رو برداشتم تاالان به این شکل مونده حس بویایی کم هستش
    به نظرتون راه تنفسیش درست میشه؟چرا باریک ترازاون یکیه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر مواردی که فرمودید طبیعی است و جای نگرانی نیست به مرور رفع خواهد شد.عدم تقارن سوراخ های بینی به علت ورم بعد از عمل جراحی است

  • زهرا

    سلام وقتتون بخیر من الان ۹ ماهه از عملم میگذره سربینیم گوشتی بودمتوسط زیاد نبود الان اطراف نوک بینیم خیلییی ورم دارم کاملا معلومه و اینکه دوسمت بینیم نامتقارنه و کجه امیدی هست بهتر بشه ؟ من دو هفته بعد عمل دو روز خیلی گریه کردم و بعد یه ماه بچم ۸ ماهش بود رو بغل کردم تاثیر داره ؟ ورم بالا و اطراف نوک بینیم تا یه سال میره ؟
    تا الان دوبار هم تزریق کردم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ورم در بینی های گوشتی تا حدود دو سال الی دو سال و نیم به طول می انجامد. گریه و خنده شدید بهتر است در اوایل جراحی انجام نشود

  • حسین

    سلام خسته نباشید .من چهار روز بینی مو عمل کردم نمیتونم .سوپ یا غذا های مثل اینها رو بخورم .از اول دوست نداشتم .چی میتونم بخورم که از نظر تغذیه ای بینم ضعیف نشود .ممنون از شما

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر هر نوع غذایی که سفت و سخت نباشد و جویدن آن مشکل نباشد میتوانید مصرف کنید

  • النا

    سلام وقت بخیر من کارم اینترنتی هستش
    میتونم بعد از عمل بینی از گوشی استفاده کنم؟!

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر منعی ندارد

  • طناز

    سلام وقت بخیر ببخشید من ۴ ماه و نیمه بینیمو عمل کردم امروز ندونستم روی بینیمو لیزر موهای زائد کردم خطر نداره؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر منعی ندارد

  • عرفان

    سلام اقای دکتر خوبید خسته نباشید من بینیم ۵ روزه عمل کردم اما خوب بعد از دراوردن فیتیله ها خیلی راحت نفس کشیدم بعد چند ساعت بینیم خود به خود کپ شدن و نفس کشیدن سخت تر اقای دکتر من روزی ۸الی۹ بار دماغمو با اب سرم میشورم اما گرفتگی هست میخواستم بدونم تا کی این گرفتگی طبیعی هست و تا کی با سرم باید شست ممنونم اقای دکتر

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به ویزیت جراح مربوطه می باشد

  • شیرین

    سلام من بیست روزه که عمل کردم سر دماغم بلند شده مثل اینه ک استخوان اضافه داره سوراخای دماغم خیلی بزرگه و یکی نیست.بنظرتون بینیم درست میشه ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر یکماه اول بعد از جراحی بینی ورم دارد و طبیعی است و حداقل تا شش ماه قابل قضاوت نیست

  • ساناز

    سلام. وقت بخیر.
    ییوست بعد از عملو چه کنیم؟
    تا چ مدت نمک استفاده نکنیم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر .بهتر است مایعات و آبمیوه طبیعی مصرف کنید و حداقل تا دو ماه از مصرف شوری جات بپرهیزید

  • احمد

    سلام، برادرم عمل دماغ داشته بود ۳ سال پیش ولی هنوز در نفس کشیدن مشکل داره انگار نفس کشیدن سخت هست براش چی کار پیشنهاد میکنید خیلی ممنون.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر باید توسط جراح مربوطه معاینه شوند

  • sajede

    سلام من بینیمو ده روزه عمل کردم از روز اول به پهلو خوابیدم الان حس میکنم سوراخای بینیم نامتقارنن و یکمم هم بینیم کجه اگه از الان درست بخوابم خوب میشه یا نه فایده نداره

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر خواهد شد

  • Me

    سلام و وقت بخیر
    آقای دکتر،ممکنه عمل بینی روی حالت صورت و گونه ها تاثیری داشته باشه؟چون دوستم بعد از عمل پوست گونه هاش انگار کشیده شده ،ایشون میگند قبل عمل گونه هام برجسته تر بود ، البته از لحاظ اشتها و وزن تغییری نکردند فقط برجستگی گونه هاشون کمتر شده.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر .تاثیر مستقیم روی گونه ندارد ولی ممکن است با تغییر بینی سایر اجزای صورت کمی متفاوت به نظر برسد

  • Reza

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من دو هفته بعد از عمل بینی سیگار کشیدم ایا مشکلی واس بینیم پیش میاد ممنون میشم راهنمایم کنید

  • غزاله

    سلام من دو ماه عمل بینی انجام دادم یه مشکل دارم اونم یک طرف ببنیم متورم هست وخیلی نرانم کرده حالت کجی احراف دیده میشه ولی از یک هفته بعداز عمل متوجه یه تکه غضروف که از بینیم زده بود بیرون شدم وبه دکترم گفتم ایشون گفتن خوب میشه ولی الان به این شکل درآمده لطف راهنمایی کنید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر تورم بعد از عمل بینی حداقل تا شش ماه الی یکسال طبیعی است .بیرون زدگی غضروف نیاز به معاینه دارد

  • میثم

    سلام وقت بخیر آقای دکتر خسته نباشید لطفا به این سوال منم جواب بدید من بعد گذشت یک هفته از عمل میتونم به سر کار خود بازگردم شغل من جوریه ک هر چند دیقه یک بار باید به پایین نگاه کنم و همش باید در حال صحبت باشم بعد گذشت یک هفته میتونم این کار ها رو انجام بدم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله بعد از یکهفته منعی ندارد

  • Romina

    سلام دکتر من دیروز عمل کرم خوابم نمیبره دهنمم خشک سده و از چشاک میاد وا اشتها ندارم و ایکه قر زاناس خوا اور بخورم اوکیه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله میتوانید مصرف کنید منعی ندارد

  • رومینا

    سلام من دیروز دماغمو عمل کردم ۴۸ساعتب چیزی نخورم با دهن نفس میکشم دهتم حشک میه وا اینه خوابم نمیبره زاناکس میخورم موردی نداره

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله میتوانید مصرف کنید منعی ندارد

  • ریحانه

    سلام وقتتون بخیر چند روز بعد از عمل میتونم قهوه بخورم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر مصرف قهوه از روز سوم به بعد اشکالی ندارد فقط هنگام مصرف نباید خیلی داغ باشد

  • فردین

    سلام جناب دکتر دو هفته از عمل بینی من میگذره. بینی من بعد ازسه روز جای بخیه ش عفونت کرده بود ولی تاوانکس استفاده کزدم و الان احساس میکنم بزطرف شده ..ایا قرص هارو بازم بخورم یا خیر.۱۰ تا تجویز شده و من ۶ تا خوردم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر دوره درمان باید کامل شود و هر ده عدد مصرف شود

  • افسانه

    سلام آقای دکتر من یک سال و دوماه پیش بینیم عمل کردم زیر بینی من چسبندگی به وجود اومد و چال پیدا کرد البته موقع عمل این اتفاق افتاد که یه چالها را دکتر بخیه زده بود.دیروز رفتم برای ترمیم الان بینیم خیلی ورم کرده و کبود این طبیعیه؟فکر کنم کچ نزده روی بینیم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر کبودی و ورم بعد از جراحی بینی طبیعی است جای نگرانی نیست و برطرف خواهد شد

  • سمیه

    سلام دکتر من دو روزه عمل کردم ولی همش عطسه میکنم چیکار کنم ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام با دهان باز عطسه کنید و شربت اکسپکتورانت کدئین هر ۸ ساعت ۱ قاشق غذاخوری میل بفرمایید

  • امین عباسی

    سلام وقت بخیر راستش من حدود بیست روز هستش که عمل کردم تقریبا از دوهفته بعد فین کردم مشکلی برام پیش نمیاد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر خیلی آرام انجام دهید و نباید به بینی فشار وارد کنید

  • Aysou

    سلام خسته نباشید من سه هفته هست که بینیم رو عمل کردم و هفته سوم روی طرف چپم خوابیم بینیم وقتی خوب شد اکج میشه ؟؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام خیر نگران نباشید

  • Zahra

    سلام دکتر وقت بخیر
    من سه ماه پیش عمل کردم اما رویه بینیم خیلی جوش میزد و تقریبا دوماه بعد از‌عملم چندین بار جوش هارو فشار دادم‌
    میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد؟؟؟
    و اینکه بعد سه ماه عینک بزنم عیبی نداره؟ چون چشمام ضعیفه
    ورم بینیم هم خیلی زیاده امپول کورتون بد نیست بخوام‌بزنم؟اخه خیلیا گفتن باعثث فرورفتنگی پوست میشه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید .آمپول کورتون تنها در صورت صلاحدید پزشک و تحت نظر ایشان انجام شود بلا مانع خواهد شد

  • Mahdieh

    سلام وقتتون بخیر
    من دیروز عمل کردم از دیروز بینیم خیلی درد میکنه و با مسکن هم تغییری نکرده و تامپون ها به شدت اذیت میکنن و نفس تنگی شدید دارم که باعث شده ۲ روزه هیچی نخورم
    طبیعیه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیرطبیعی است .مایعات بیشتر مصرف کنید و در صورت داشتن درد استامینوفن مصرف کنید

  • Mah

    سلام وقتتون بخیر
    من دیروز عمل کردم از دیروز بینیم خیلی درد میکنه و با مسکن هم تغییری نکرده و تامپون ها به شدت اذیت میکنن و نفس تنگی شدید دارم که باعث شده ۲ روزه هیچی نخورم
    طبیعیه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر طبیعی است .مایعات بیشتر مصرف کنید و در صورت داشتن درد استامینوفن مصرف کنید

  • Delle

    سلام وقتتون بخیر
    من چهارهفتس از عملم میگذره تو این مدت با دو بالشت زیر سرم میخوابیدم بهم توصیه کردن دوهفته دیگ رو به بالا بخوابم مشکلی نیس دو هفته دیگ رو با یه بالشت زیر سرم بخوابم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله میتوانید با یک بالش بخوابید

  • سلام وقتتون بخیر
    من چهار هفتس از عملم میگذره یه هفته بعد عملم بخیه هامو کشیدم ولی الان بعد شستشو متوجه شدم نخِ بخیه تو بینیم هس مشکلی نیس؟ابی رنگه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر معمولا این بخیه ها جذبی هستند و نیاز به اقدام خاصی ندارند

  • Bhnaz

    سلام خسته نباشید من الان یک ماهه ک عمل انجام دادم و در طول روز خیلیییی خمیازه میکشم . مشکلی ایجاد میکنه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر جای نگرانی نیست

  • وحید رحیمی

    سلام خسته نباشید من هفت ماه میشه بینیم عمل کردم یک ذره نوک بینیم بالا است خودش درست میشه یا دوباره مراجعه کنم راه حل چیست؟ و یک چیز دیگه وقتی بینی خود را آب میکشم زیاد عطسه میاد چیکار کنم .؟ خیلی ممنون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیازی به اقدام خاصی نیست به مرور برطرف خواهد شد

  • مینا

    سلام آقای دکتر.من ۷روزه عمل کردم سربینیم گوشتی بود انحراف بینی داشتم پلیپ هم داشتم.روزبعدازعمل تامپون هارو رفتم درآوردن ولی لوله تو بینیمه ک سریه هفته ک باید گچ روبردارم لوله هاروهم درمیارن.میخواستم بپرسم ک این گچ بینیم بلندشده یکم از روبینیم وفیکس نمیشه باچسب اشکالی نداره؟؟؟روفرمش تاثییری ک نداره؟؟؟واینکه بیشترازسوراخ چپ آبریزش وهردفعه ازهردوسوراخ آب خونابه میاد اشکال نداره؟؟واینکه ازگلومم چون بادهن نفس میکشم خلت خونی میاد اشکال نداره؟؟؟ وسوال آخراینکه روزی ک باید برم واسه بازکردن گچ صبحش برم حمام کامل این چسبو گچ بینیم برداشته نمیشه خودش ک؟؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر. چند روز اولیه علایمی که فرمودید طبیعی است اگر خون تازه شدید داشتید با دکتر مشورت کنیدولی در صورتی که خونابه یا ترشح داشتید طبیعی است و بعد از برداشتن ایروی ها بهبود می یابد

  • فاطیما

    سلام
    امروز روز ۵ عمل بینیم بود
    دیروز تامپون هارو کشیدم
    همش دوست دارم بینی بالا بکشم
    نفسم میگیره خوب نمیتونم از راه بینی نفس بکشم واینکه همش احساس میکنم آبریزش دارم چه کار کنم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر طبیعی است از پزشک بخواهید خونابه های داخل بینی را تمیز کند

  • سارا

    سلام وقت بخیر ببخشید من ۴ ماه قبل عمل بینی کردم هنوز کبودی زیر چشمام نرفته چکار کنم ممنون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر توصیه میشود به متخصص پوست مراجعه کنید

  • امیر حسین محمدی مفرد

    عالی بود ، ممنون از شما

  • Sh

    سلام اقای دکتر من ۱۵ روزه عمل کردم امروز یه بچه ۳ ساله حواصم نبود بغل کردم الان بینیم درد میکنه یعنی افتادگی پیدا میکنه ولی تو اینه نگاش میکنم مشخص نیس چیزی خیلی نگرانم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام خیر جای نگرانی نیست

  • لیدا

    سلام من تقریبا دو هفتس عمل کردم پزشکم گفته شبا روی بینیم اتل بچسبونم ولی هیچ فشاری به بینیم نمیاره ایا اتل فقط برا جلوگیری از ضربه خوردنه؟یا باید جوری بچسبونم فرم بده؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای کاهش ورم بینی معمولا توصیه میشود

  • ليلا

    سلام من لیلا ام بینی من عمل جراحی شده دونیم ماه قبل یه طرف قسمت راست درست ای اما طرف قسمت چپ دماغم یک برامده گی استخوان دارد دلیل این چه بوده میتواند خیلی نگرانم ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است توسط جراح مربوطه معاینه شوید

  • سهیلا

    سلام اقای دکتر من حدودا ۴ روز از عملم میگذره از دهان نفس میکشم و داخل بینیم ورم و گرفتگی داره و از دهن هم ک نفس میشکم همش تمرکزم رو نفسام هست و یهو حس خفگی بهم دست میده چیکار کنم خیلی استرس و ترس افتاده به جونم ک یهو خفه نشم آیا طبیعی

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر طبیعی است و بعد از برداشتن گچ و تمیز کردن داخل بینی این مورد برطرف خواهد شد نگران نباشید

  • Saeedi

    سلام.خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم الان من ۲ روز از عملم گذشته و شبا وقت خواب خیلی تنگ نفس میشدم و احساس خفگی میکردم امروز صبح رفتم پیش دکترم و یکی از تامپون های بینیم رو در اوردن الان هم وقتی خوابم میبره با بینی نفس میکشم گفتم ضرر داره یانه.ممنون اگه جواب بدید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر جای نگرانی نیست

  • جانان

    سلام اقای دکتر وقت بخیر ،من ۹ روزه عمل کردم از روز اول با اجازه پزشکم ب پهلو خوابیدم ،احساس میکنم سوراخای بینیم کوچیک و بزرگه ایا میشه واسه همین ب پهلو خوابیدنم باشه ،بعد گرفتگی صدامم خوب نشده ،احتمال داره صدام همینطور بمونه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر گرفتگی صدا بهتر خواهد شد.بهتر است تا صبح به یک پهلو نخوابید و در حد رفع خستگی باشد

  • زیبا

    سلام خسته نباشین
    دکترمن ۴روزعمل کردم دیروزتامپون هترودراوردن وقتی اومدم خکنه بینیموبشورم سمت چپ بینیم کیپ بود و یچیزی مثل گوشت داخل بینیم بودک نمیزاشت نفس بکشم پرسیدم گفتن غضروف بینیمه ک باید باپمادتتراسایکلین چربش کنم تاجوش بخوره ایااین حرف صحیح؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام بله

  • نازگل

    سلام وقت بخیر من ۸روزه که عمل بینی کردم و بعد از روز چهارم یا پنجم وقتی با ببینیم تنفس میکنم صدا میده و یه چیزی از هم ابتدای بینیم سفت شده و با سرم هم شستشو میدم ولی نمیدونم این چیه که خیلی سفت هست از اول بینیم میشه لطفا جواب بدید این طبیعیه؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه هست

  • حدیث

    سلام من الان ۱۹روز عمل کردم و مشکلی ندارم امروز رفتم باشگاه و خیلی سبک انداره حرکات کششی کار کردم و با دنبل حداکثر ۲کیلو کار کردم الان مشکلی داره اخه فشاری روم نبود و اینه ورزش سبکی بود برام

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای رفتن به باشگاه تا دوماه باید صبر کنید

  • منیره رهنورد

    سلام آقای دکتر
    من الان ۳ماه عمل کردم بینیم نوکش خیلی ورم داره حس میکنم نوکش غضروف گذاشته ینی با بودن غضروف دماغم میخابه ورمش وسمت چپ بینیم هم خیلی درد داره واینکه داخلش گوشت اضافه داره
    فرم سمت چپ بینیم با راستش کلی فرق داره ایا اینایی ک گفتم درست میشن تا کی درد دارم من ینی امکانش هس درد بخاطر گوشت اضافه باشه اصلا نفس کشیدنم از اون سمت بینی برام سخته

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ورم بینی بسته به نوع بینی از شش ماه تا دو سال برای بهبودی زمان میبرد.در صورت مشکل تنفسی بهتر است توسط جراح مربوطه معاینه شوید

  • منیره رهنورد

    سلام

  • منیره رهنورد

    چرا نمیتونم ایمیل بزنم

  • علیرضا

    سلام وقت بخیر. دوستان بنده امروز اولین نوبت مشاوره ام هست برای عمل. بینیم استخوانی غضروفی هستش، هزینه عمل رو حدودا کسی میتونه بهم بگه؟ البته میدونم که هزینه هر جراح بسته به نوع مطب یا بیمارستان فرق داره، ولی از کسایی که تازگی عمل کردن میخواستم بپرسم که چقدر شده. و اینکه نوبت برای عمل حدودا چقدر طول میکشه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای دریافت هزینه جراحی با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)

  • هدیه

    سلام وقت بخیر
    بعد از عمل بعد از گذشت چند ماه میشه عمل پروتز سینه انجام داد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است دو ماه فاصله بین دو عمل باشد

  • سارا

    سلام جناب دکتر وقت بخیر
    از چه زمانی بعد عمل میتونیم از نی استفاده کنیم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر محدودیت استفاده ندارد

  • لیلی

    سلام وقتتون بخیر من نزدیک دوهفته است عمل کردم. احساس میکنم بینیم خیلی باریک و کوچیک شده و حالت فانتزی داره درصورتی که نیمه فانتزی میخواستم باشه. ورم زیر چشم و اطراف بینی هم دارم.‌ممکنه ورم ها ازبین بره و فرم بینیم بهتر شه؟ یا اینکه کلا کوچیک عمل شده؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ممکن است به علت ورم بینی باشد حداقل تا شش ماه قابل قضاوت نیست

  • ابوالفضل

    سلام دکتر خسته نباشین. من دو هفتس عمل کردم ولی سر و ریشم کلی شوره زده علتش چیه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ارتباطی با جراحی ندارد به متخصص پوست مراجعه کنید

  • سوگند

    سلام جناب دکتر من ۷روز از عملم میگذره وقتی دکترم اسپلینت رو از روی بینیم برداشت پوست بینیم کامل از بین رفته بودو پرازخون و عفونت شده بود،باید چیکار کنم؟به دکترپوست مراجعه کردم گفتن دکتر خودت باید برات درستش کنه(ک دکترم بهم پماد تتراسایکلین داد) الان چسبم نمیتونم بزنم و خیلی استرس گرفتم ک دچار افتادگی نشه، لطفاراهنمایی کنیدممنون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر به پزشک پوست مراجعه کنید

  • سحر

    سلام وقت بخیر روزی چندبار باید بینی با سرم شستشو داد ؟ بعد از استفاده از قطره باید با سرم شستشو داد یا جدا از هم باید استفاده بشن ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر به مدت دو هفته هر شش ساعت یکبار شستشو با سرم انجام شود

  • بهار

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من ۳ ماه از عمل بینیم میگذره موقع فین کردن، شدید فین کردم تقریبا وسط بینیم لرزش حس کردم کمی هم احساس درد داشتم مشکلی که پیش نیومده؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر جای نگرانی نیست

  • Sheida

    سلام من الان سه روزه عمل کردم نفسمو خیلی آروم بعد از سرم ریختن توبینیم میدم بیرون به حالت بازدم مشکلی پیش نیومده؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر تا ۷ روز بعد از عمل فقط باید از کرم جنتامایسین استفاده کنید .از روز ۷ به بعد میتوانید از سرم شستشو استفاده کنید

  • سارا

    سلام وقتتون بخیر، من حدود ۲ ماه و نیم پیش بینیمو عمل کردم. خواستم بدونم کی میتونم در نماز به صورت عادی سجده کنم؟ ممنون 🙏🏻

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر. در حال منعی برای نماز خواندن عادی وجود ندارد

  • سارا

    سلام وقتتون بخیر من حدود ۲ ماه و نیم پیش بینیمو عمل کردم. خواستم بدونم کی میتونم در نماز به صورت عادی سجده کنم ؟ممنون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر در حال حاضر منعی وجود ندارد

  • Sara

    سلام وقتتون بخیر من حدود ۲ ماه و نیم پیش بینیمو عمل کردم آخرین باری که خواستم چسب زیر نوک بینیمو تعویض کنم چسب جدا نمیشد مجبور شدم یکم با فشار جداش کنم. خواستم بدونم مشکلی برای بینیم پیش نیومده؟ 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر جای نگرانی نیست اما بهتر است کمی چسب را خیس کرده و با پنبه و الکل چسب را به آرامی جدا کنید

  • Maryam

    سلام وقت بخیر دکتر جان.. خواهرم پنج روزه ک عمل کرده و یکی از لوله های بینیش کاملا گرفته ، وقتی ک دقیق نگا کردم متوجه شدم بینیشون از یه قسمت بهم چسبیده و بخاطر همین قطره ها پایین نمیرفته.. قبل از معاینه دکتر خودش نیاز به انجام کار خاصی هست یا ن؟؟
    شما بهترینید و واقعا خیلی ممنون ک جواب همه رو میدید 🤍

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله کاملا طبیعی است و نیاز به اقدام خاصی نیست.در صورت تمایل میتوانید با کرم جنتامایسین کمی داخل بینی را چرب کنید

      • ماری

        سلام آقای دکتر من بعد از عمل بینیم بدنم خیلی ورم کرده آیا بخاطر داروی بی هوشی هستش یا خیر؟

        • دکتر حسین نژاد

          سلام وقت بخیر بهتر است توسط متخصص داخلی ویزیت شوید

  • فاطمه حمیدی فر

    سلام من پنج روزه عمل کردم امروز صبح به دلیل تنفس سخت مجبورشدم فین کنم البته بازم کم فشاراووردم رو دما۶م ولی خیلی درد گرفت و اجبارا مسکن انداختم تا آروم شد بنظرتون آسیبی به بافت بینی ام رسیده

    • دکتر حسین نژاد

      سلام جای نگرانی نیست

  • Faezeh

    سلام وقت بخیر
    من ۸ماه هست که جراحی کردم شب فکر میکنم روی صورتم خوابیدم صبح متوجه شدم اون محلی که قوز برداشته شده بود قرمز شده و برآمده حالتی داره انگار دوباره قوز برگشته چکار باید بکنم ؟علتش چیه آقای دکتر؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه هست

  • زهرا

    سلام اقای دکتر من ۵روزه عمل کردم روز ۳عملم دستم درفت واز پایین به جلوی بینیم خورد همون لحظه درد داشت ولی دردسریع برطرف شد و خونریزی هم نداشت بنظرتون غضروف ها جابجا شدن یانه فرم بینیم خراب شد ه یانه تو رو خدا جواب بدید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام بهتر است توسط جراح مربوطه معاینه شوید

  • سمیه

    سلام ،وقت بخیر بعد از عمل تا چه مدت سر رو بالا نگه داریم تا از افتادگی احتمالی جلو گیری بشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با توجه به تکنیک های جدید رینوپلاستی این احتمال تا حد زیادی رفع میشود

  • علیزاده

    سلام وقت بخیر من یک ماهه ک جراحی کردم نوک بینیم خیلی سفت و محکمه و خیلی بزرگه.پزشکم میگه ک ورم داره و میخابه واقعا همینجوریه؟ من میترسم ک همینجوری بزرگ بمونه
    و اینکه شغل من لیزر کردنه سرم مدام رو به پایینه چسب بینی رو رو به بالا بزنم بهتره؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله صحیح است .بینی حداقل تا شش ماه قابل قضاوت نخواهد بود.چسب زدن تنها طبق دستور جراح مربوطه باشد

  • مهسان خسروی

    سلام ببخشید یک سوال داشتم
    من حدود سه روز هست عمل کردم
    وقتی خواب بودم احساس خارش کردم با انگشت یه کوچولو از رو گچ خاروندم
    و اگر یه کوچولو گچ تکون داده بشه اتفاقی میفته برای دماغت ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام نگران نباشید ولی بینی را به هیچ وجه دستکاری نکنید

  • Raheleh

    سلام من دیروزعمل کردم یه چندباری عطسه داشتم جلوشو گرفتم امادوبارعطسه کردم مشکلی نداره یامیشه جلوگیری کنم ازش؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام با دهان باز عطسه کنید و جلوی آن را نگیرید

  • احمد نبی زادگان

    سلام آقای دکتر خسته نباشید آیا بعد چند روز از عمل بینی میشه راعت قدم زد پیاده روی رفت طرض نگه داشتن سر باید چجوری باشد و آیا خوردن سرما چقدر ضرر داره واسش

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر دو هفته بعد میتوانید پیاده روی ملایم داشته باشید

  • سوین

    من سه هفتس عمل کردم ولی بینیم نسبت به چسب حساسیت نشون داد فقط دو سه روز چسب زدم میتونم چسب لیفت بزنم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام خیر. طبق نظر جراح مربوطه اقدام کنید

  • ز

    سلام خسته نباشید دکتر لطف جواب بدید
    من سه ماهه بینیمو عمل کردم شبا خیلی تنفسم سخته روزام تند تند توشو خالی میکنم اما بازم همونجوری میشه لطفا یه کمکی ب من بکنید چون مجبورم همش با دهن نفس بکشم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام استفاده از سرم شستشو مفید خواهد بود.در ضمن توصیه میشود توسط جراح مربوطه معاینه شوید

  • Fatemeh

    سلام.اقای دکتر من ۲۰ روزه بینی مو عمل کردم الان احساس میکنم بینیم خیلی باریکه وکشیده معلوم میشه وبا گونه هام فاصله داره ایا بین گونه وبینی به مرور زمان پر میشه تا حالت طبیعی تری داشته باشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بینی تا شش ماه قابل قضاوت نیست

  • m

    عمل بینی تو ۱۶ سالگی ایرادی نداره؟

  • m

    عمل بینی تو ۱۶ سالگی ایراد نداره؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر خانم ها ۱۶ سال تمام میتوانند جراحی بینی انجام دهند

  • نادیا

    سلام وقتتون بخیر
    من از یک هفته بعد عمل صورتم خیلی جوش زده مشکلی برا استفاده از داروهای پوستی ندارم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر لطفا لیست داروهایتان را ذکر بفرمایید

  • ماری

    سلام وقت بخیر من. بعد از عمل بینی بدنم خیلی ورم کرده آیا ب عملم و داروی بی هوشی مربوط میشه یا نه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است توسط متخصص داخلی ویزیت شوید

  • ماری

    سلام آقای دکتر من بعد از عمل بینیم بدنم خیلی ورم کرده آیا بخاطر داروی بی هوشی هستش یا خیر؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است توسط متخصص داخلی ویزیت شوید

  • رویا رویا

    سلام وقت بخیر ۱۰ روره جراحی کردم و میخوام بدونم مبتونم قرص کلاژن مصرف کنم؟؟مشکلی پیش نمیاد واس ورم یا فرم بینی ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام منعی ندارد

  • علی

    سلام اقای دکتر من ۴ونیم پیش عمل کردم ومدت ۴ماه چسب زدم اما احساس میکنم دماغم تغییری نکرده وبزرگ هست نظرتون چیه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بدون معاینه نمیتوان نظر داد ولی بسته به نوع بینی حداقل تا شش ماه قابل قضاوت نیست

  • maia

    سلام وقت بخیر
    دکتر چند روز بعد عمل میتونم درس بخونم؟
    و تا چند وقت لازمه سرمو پایین نندازم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر حدود یکهفته بعد

  • مریم

    سلام اقای دکتر من میگرن دارموقرص ارگوتامین سی میخورم اشکالی برای عمل پیش نمیاد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام خیر مشکلی نیست .لیست داروهای مصرفی را به متخصص بیهوشی گزارش کنید

  • پریا

    سلام من سه روز عمل شدم داشتم با سرم بینیمو شستشو میدادم ک دستم در رفت و خورد تو نوک بینیم مشکلی پیش میاد؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام شستشو با سرم ۷ روز بعد از عمل بعد از برداشتن گچ توصیه میشود .اگر ضربه شدید نبوده مشکلی نیست

  • محمد

    سلام
    من ۲هفتس بینیم روجراحی کردم الان تودماغی صحبت میکنم
    آیا این طبیعیه یا فقط ازمن اینطوریه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر از عوارض جراحی است که گاها پیش می آید و حداکثر تا شش ماه بعد برطرف خواهد شد

  • محمد

    سلام، آیا بعد از عمل بوی عطر برای بینی مشکلی بوجود میاره ،
    اگه میاره باید تا چه مدت بوی عطر بهش نزنه، مغازه عطرو ادکلن دارم و دائم فضا عطر پیچیده،،،

    • دکتر حسین نژاد

      سلام خیر بلامانع است

  • نادیا

    سلام وقتتون بخیر من الان ۲ هفته اس که عمل کردم داخل سوراخ سمت چپ بینیم یه حالت گوشت اضافه وجود داره نمیدونم چیکار باید بکنم و استرس دارم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر جای نگرانی نیست بهتر است توسط جراح مربوطه معاینه شوید

  • زهرا

    سلام اقای دکتر خسته نباشید من ۴ساله مشکل یبوست دارم و بیزاکودیل مصرف میکنم برای عمل مشکلی پیش نمیاد؟لطفا جواب بدید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر در صورت تایید پزشک گوارش بلامانع خواهد بود

  • Zahra

    سلام اقای دکتر من ۴ساله بیزاکودیل میخورم و مشکل یبوست دارم میشه عمل بینی انجام بدم مشکلی پیش نمیاد؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر اگر پزشک گوارش اجازه دهند بلا مانع خواهد بود

  • سحر

    سلام اقای دکتر
    من دختر۲۱ساله هستم ۱ماه عمل کردم
    وقتی میخندم وپوستم کشیده میشه ی برامدگی زیر بینی وبالای لبم ایجاد میشه
    ایا این استخوان یا غصروف هست؟
    وایا برطرف میشه یا باید ترمیم کنم
    ممنون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است توسط جراح مروبطه ویزیت شوید

  • محسن

    سلام آقای دکتر. من ۱ ماهی میشه عمل سینوس پلیپ و زیبایی انجام دادم شغلم هم توفضای سبز شهرداری کار میکنم راه زیاد میرم و خم راست زیاد میشم مشکلی برای بینی ایجاد میکنه
    باتشکر

    • دکتر حسین نژاد

      سلام خیر جای نگرانی نیست

  • علی

    سلام.من۶روزه عمل کردم.هنوز آتلمو باز نشده‌وتامپونا هم خارج نشده..قبل عمل ب دکتر گفتم پهنای بینیمو خوب بگیره ولی مث اینکه کوتاهی کرده…ب نظرتون ب خاطر ورم‌و‌تامپون میتونه باشه؟چون بینیم حداقل باید نصف الانش میشد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.در حال حاضر بینی قابل قضاوت نیست

  • مصطفی

    سلام خسته نباشید..من هفته اول که دماغمو شستشو میدادم یه چیزی اندازه حبه قند اومد بیرون که شبیه خون بود و سفت راه تنفسیمم خیلی باز شد…نظر شما چیه لخته خون بوده یا چیز دیگه؟؟مخاط بینیم رو با اب ولرم شستشو میدم و از گوش پاک کن استفاده میکنم مشکلی نیست؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بعد از برداشتن گچ و ایروی میتوانید با سرم بینی را شستشو دهید و خروج لخته های خونی طبیعی است و موجب بهبود تنفس میشود ولی از شی خارجی مثل گوش پاک استفاده نکنید و داخل بینی را دستکاری نکنید

  • علی

    سلام…وقت بخیر…جا داره ازتون تشکر کنم از زحماتتون..خاستم بپرسید چند هفته بعد عمل میشه سرو پایین اورد و مثلا ده دیقه موند تو اون حالت..بعد چند هفته میشه با سیستم کار کرد…

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر حدود ۱۰ روز بعد بلامانع است

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر حدود ۱۰ روز بعد بلامانع است

  • عسل

    سلام آقای دکتر من بچه چهار ماهه دارم و دماغم گوشتی آیا می‌توانم الان عمل کنم یا باید به تأخیر بندازم؟

  • مریم رادمرد

    سلام من هفته دوم عملمه به دلیل فوت پدرم گریه کردم و خیلی پف کرده بینیم چیکارش کنم آیا جای نگرانی هست؟؟؟

  • مریم

    سلام من تازه میخوام برای عمل بینی مراجعه کنم و مطالب شما بسیار جامع و کامل بود،واقعا ممنون🙏

  • لیلا

    سلام ممنون از مطلب مفیدی که گذاشتید
    آقای دکتر من ۳۰بهمن عمل بینی دارم . بیشترین ترسم از اینه که چند روز قراره با دهان نفس بکشم . چه راه حلی هست که بشه این مورد رو تحمل کرد . و اینکه من ۴۵سالمه . سن چقدر روی نتیجه عمل تاثیر داره؟ سپاس از شما

  • منصوره

    سلام آقای دکتر
    بالای سن ۵۰ عمل بینی بلامانع هست ؟
    چه خطراتی میتونه داشته باشه
    ممنونم بابت پاسختون

  • A.gh

    سلام وقت بخیر چند روز بعد از عمل میتوان در نماز بصورت عادی سجده و رکوع انجام داد؟

  • فاطمه

    سلام وقت بخیر من حدود۱۷روزه بینیمو عمل کردم از هفته دوم عملم پزشکم که گچو برداشت گفت هرطرف که یخوام بخوابم بینیم انحراف شدید داشت .اقای دکتر اگه به پهلو بخوابم باز کج نمیشه؟؟الان عکس که میندازم بینیم به همون سمت که کج بود انگار یکی از پره هاش به همون سمت کجه ولی عادی معلوم نیست ایا از وره؟؟؟
    واینکه من یکم کوتاهی میکنم تو نخوردن شوری وبعضی وقتا چیزای شور مث پفک یخورم ایا مشکلی ایجاد میشه؟🥲

  • معین

    سلام من ۴ روزه عمل کردم بچه کوچیک دارم مجبورم حرف بزنم نمیتونم حرف نزنم .یه سری کارامو هم مجبورم خودم بکنم ولی موقع خواب سربالا میخابم مشکلی نداره ؟درضمن از بعد عمل شکمم کارنکرده ببخشیدا یبوست گرفتم چیکار کنم نمیخام به خودم فشار بیارم

  • مهسا

    سلام وقت بخیر من ۳ روزه که عمل کردم و حس میکنم نوک دماغم کجه حتی هنوز تامپون ها را در نیاوردم آیا بعد از برداشتن گچ درست میشود؟

  • اسماعیل کریمی

    تا چند مدت بعد عمل نمیتوان رانندگی کرد و مسافت طولانی پشت فرمان نشست

  • رضا حسینی

    سلام . جناب بعده عمل از ماسک میشه استفاده کرد ؟
    استفاده از تریاک برای کاهش درد استرس میشه قبل یا بعد عمل استفاده کرد؟