عمل جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی (جراحی ثانویه) برای افرادی که از نتیجه اولیه جراحی بینی ، رینوپلاستی بینی خود ناراضی هستند یا هنوز مشکلات بینی آنها مانند قوز بینی ، انحراف بینی با وجود مراقبت های بعد از عمل بینی برطرف نشده است از این رو تصمیم به عمل ترمیم بینی می گیرند. بسیاری از افراد علت این امر را عدم تجربه کافی پزشک می دانند از این رو انتخاب جراح بینی یکی از مهمترین عوامل موثر در عمل ترمیمی به شمار می آید.

عوامل موثر در عمل جراحی ترمیمی بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی در موثر بودن ظاهروشکل بینی نقش مهمی دارد از این گذشته پوست فرد کاندیدا همواره در نتیجه عمل بینی تاثیر گذار است  افرادی که دارای پوست های معمولی که از لحاظ ضخامت نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم هستند بهترین کاندیدای عمل جراحی ترمیمی بینی می باشند. علاوه بر این شکیبایی فرد در زمان سپری شدن دوران نقاهت یکی از عوامل مهم در عمل جراحی ترمیمی بینی به شمار می آید. مشکل ترین عمل ترمیمی، مربوط به متقاضیانی است که در عمل اولیه پوست بینی آنها در ناحیه پره ها و سوراخ ها بیش از حد برش خورده باشد.

افراد مناسب برای عمل جراحی ترمیمی بینی

افرادی که از نتیجه رینوپلاستی خود رضایت نداشته و برای اصلاح مشکلات تصمیم به عمل جراحی ترمیمی بینی رو می آورند .برخی از افراد که از عمل قبلی خود رضایت نداشته اند از این رو در عمل ترمیمی دارای حساسیت بسیاری می باشند از این رو افرادی که دارای حساسیت بی جا ، کاندیدای مناسبی برای جراحی ترمیمی بینی نیستند. ولی باید توجه داشت این کار با معاینه و بررسی پزشک باید انجام شود و. سلیقه فرد در این امر دخیل نمی باشد.بنابراین انتخاب پزشک جراح بسیار مهم می باشد.

زمان مناسب برای عمل ترمیمی بینی

همانطور که قبلا در مورد سن کاندیدا برای عمل بینی بیان شد عمل ترمیم بینی نیز دارای زمان مناسب است . زمان مناسب برای انجام عمل ترمیمی بینی تقریباً یک سال بعد از عمل قبلی است .گاه بیماران به دلیل نارضایتی و بی قراری تمایل دارند که زودتر از زمان ممکن عمل ترمیم را انجام دهند ولی باز لازم به ذکر است که می بایست فرد تا زمانی که ورم بعد از عمل قبلی کاملا فرو بنشیند تا در هنگام عمل بینی نتیجه مطلوب بدست آید.

هزینه جراحی ترمیمی بینی

شاید جالب باشد که بدانید هزینه ایی که برای ترمیمی بینی در نظر گرفته می شود اغلب بیشتر از هزینه ایی است که برای عمل بینی اولیه صرف می شود. جای تعجبی نیست چرا که عمل ثانویه بینی از پیچیدگی های بیشتری برخوردار است و جراح کار حساس تری در پیش دارد. هزینه جراحی ترمیمی بینی با توجه پیچیدگی کار به نسبت متفارت خواهد بود.

اهداف عمل جراحی ترمیمی بینی

فردی که با تشخیص پزشک چنانچه با طی کردن مدت زمان بهبودی نیاز به عمل جراحی ترمیمی بینی دارد معمولا با دو هدف عمل ترمیمی انجام می شود:

۱-بهبود عملکرد بینی

افرادی که دارای استخوان های ضعیف ، انحراف بینی ، سوراخ های خیلی کوچک سبب ایجاد معضلاتی در فعالیت های روزانه فرد می شود . در جراحی بینی یا رینوپلاستی فرد ممکن است با مشکلاتی مانند تنفس روبه رو شود و یا در موارد بر اثر ضربه ممکن است آسیب شدیدی به بینی وارد شود که در تمامی این موارد به متخصص گوش و حلق و بینی و یا جراح خود مراجعه نمایید.و در تمامی این موارد این پزشک شما است که تشخیص به عمل جراحی ترمیمی بینی شما می دهد.

۲-بهبود ظاهر بینی

پس از فرایند جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی که طی آن تغییراتی بسیار جزیی بر بینی اعمال می شود ممکن است تاثیراتی بر ظاهر فرد بگذارد که شخص مجبور به عمل ترمیمی بینی شود . پس از عمل اولیه و سپری کردن دوران نقاهت ممکن است همچنان بینی فرد بزرگ و یا کوچک و یا شکل ظاهری نامناسبی داشته باشد و شخص در ظاهر بینی به دلایلی البته منطقی می تواند عمل جراحی ترمیم بینی را با مشورت پزشک انجام دهد.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.

جراحی بینی
Comments (0)
Add Comment