جراحی بینی طبیعی

امروزه با افزایش چشم گیر جراحی بینی در بین افراد ، سبب رقابت بین پزشکان و جراحان در انجام هر چه بهتر شدن جراحی زیبایی بینی شده است از این رو تمایل و حساسیت افراد برای داشتن بینی طبیعی در بعد از عمل بینی بیشتر شده است و همین امر ، جراحی بینی طبیعی ، عرصه را برای رقابت بین جراحان سخت تر کرده است. در زمان مشاوره ، پزشک از فرد در مورد مدل بینی سوال می کند فرد خواستار عمل بینی با مدل طبیعی می باشد. انتخاب جراح مناسب همواره در همه ی موارد بسیار مهم خواهد بود.

جراحی بینی طبیعی

سوالی که با دیدن این تیتر در ذهن ما می آید این است که ممکن است آیا ما بتوانیم با عمل جراحی بینی ، یک بینی طبیعی داشته باشیم؟ جراحی بینی طبیعی در واقع ، هدف جراح ، درمان و اصلاح مشکلات بینی مانند انحراف بینی ، پولیپ و همچنین یکسان کردن تیغه بینی می پردازد از این رو تغییرات زیادی در ظاهر بینی فرد ایجاد نمی گردد و عمده تغییرات در قسمت نوک بینی  و پشت بینی فرد ایجاد میشود فقط زمانی که در مقایسه با تصاویر قبل از عمل انجام می شود می توان به تغییرات ایجاد شده پی برد.امتیاز این نوع جراحی نسبت به گذشته این است که از کوچک شدن بیش از حد سوراخ های بینی جلوگیری می شود و همین امر به طبیعی شدن بینی کمک می کند به طوری که اثری از جراحی ، در بینی دیده نمی شود.

افرادی که به مطب دکتر حسین نژاد جراح پلاستیک بینی و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می کنند خواهان جراحی زیبایی بینی به شکل طبیعی هستند در زمان مشاوره بینی برای رسیدن به یک هدف مشترک در خصوص نتیجه جراحی و میزان تغییرات بعد از جراحی بینی با هم همکاری می کنند.

ویژگی یک بینی طبیعی 

تمامی عمل های بینی خوب ، با یک هدف مشترک یعنی داشتن ظاهری زیبا و طبیعی انجام می شود. در خصوصیات بینی زیبا ، آن بینی هایی جذاب هستند که با سایر اجزای صورت هارمونی داشته باشند. به جایی که فرد دارای بینی سر بالا و کوچک از جراح بینی خود درخواست داشته باشند به تصاویر قدیمی خود نگاه کرده و تصمیم گیری کنند.

فضاهای مجازی مانند اینستاگرام و فیسبوک استاندارد های غیر واقعی را برای ظاهر یک فرد ایجاد کرده اند به گونه ایی که متقاضیان در زمان مراجعه همواره خواستار داشتن بینی شبیه یکی از افراد مشهور دارند در حالی که ممکن است بینی شان با دیگر اجزای صورت سازگاری نداشته باشد و این افراد در بعد از جراحی بینی همواره به نتیجه ایده آل خود بعد از عمل بینی دست نمی یابند و بنابراین نارضایتی این دسته از افراد بسیار زیاد خواهد بود.

بارزترین ویژگی یک بینی طبیعی این است که سوراخ های بینی به اندازه زیاد کوچک نمی شود به گونه ایی که شکل سوراخ های بینی دست نخورده و محل قرارگیری سوراخ ها هیچ تغییری نمی کند. نوک بینی مانند بینی هایی با مدل فانتزی در گذشته عمل شده اند تیز نخواهد بود. قوسی که با برداشتن قوز بینی ایجاد می شود بسیار کم و طبیعی خواهد بود اگر این قوس زیاد باشد ممکن است بینی فانتزی شود.فاکتور بسیار مهم ایجاد زاویه مناسب بینی با لب می باشد که در خانم ها و آقایان این زاویه متفاوت خواهد بود.

تاثیر ویژگی نژادی و ارثی در جراحی بینی طبیعی

در نظر گرفتن ویژگی های نژادی فرد یکی دیگر از عواملی است که باعث می شود بینی فرد طبیعی در نظر گرفته شود. برخی از افراد از ویژگی های نژادی و ارثی خود رضایت داشته  از این رو در عمل بینی این دسته افراد می بایست جراحی به گونه ایی باشد که ظاهر فرد با دیگر ویژگی های منحصر بفرد و خصوصیات نژادی شخص از بین نرود.

مشخصات دستیابی به یک بینی طبیعی بعد از جراحی بینی عبارتند از :

  • نوع گردی و زوایای کلی صورت
  • طول و عرض صورت
  • سایز گونه ها و چشم ها
  • مدل چانه فرد
  • شخصیت کلی افراد

در نظر گرفتن این موارد بسیار مهم است زیرا یک بینی گرد کوچک برای یک صورت بزرگ زاویه دار مناسب نیست. زیرا روند طبیعی رشد انسان یک صورت زاویه دار بزرگ با یک بینی کوچک و گرد تولید نمی کند.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی

بینی افراد به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم می شوند . بینی استخوانی به دلیل داشتن بافتهای غضروفی قوی نسبت به بینی های گوشتی اعمال تغییرات بر روی آن زیاد خواهد بود . این در حالی ست که افرادی که دارای بینی گوشتی هستند که دارای پوست بینی ضخیم و ضعیف در غضروف ها نسبت به بینی های استخوانی تغییرات کمتری می توان انجام داد و این خود ، یکی از بهترین گزینه برای جراحی بینی طبیعی می باشند.

نقش جراح چه میزان در نتیجه عمل بینی طبیعی موثر است ؟

گرفتن عکس از زاویه های مختلف بینی و صورت شما این اجازه را به جراح بینی می دهد تا با آنالیز کردن بینی و فرم صورت بیمار ظاهری طبیعی و متناسب با دیگر اجزای صورت پیدا کند به نحوی که اثری از جراحی در آن دیده نمی شود.بنابراین همواره در انتخاب جراح متبحر و با تجربه به افراد توصیه می شود دقت لازم را داشته باشند.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.

 

انتخاب جراح بینی
Comments (0)
Add Comment