علائم انحراف بینی و راه های درمان آن

انحراف بینی زمانی اتفاق می افتد که دیواره نازک(سپتوم بینی) به یک سمت منحرف شود. در بیشتر افراد این انحراف باعث کوچک تر شدن یکی از سوراخ های بینی می شود.

زمانی که انحراف بینی شدید باشد، ممکن است راه هوایی یک سمت بسته شود و نفس کشیدن به مشکل بر بخورد. انحراف بینی می تواند منجر به خشک شدن جریان هوایی در بینی و در نتیجه  پوسته پوسته شدن و خونریزی بینی در برخی افراد شود.

انسداد بینی ممکن است به علت انحراف و یا تورم بافت بینی و یا هر دو باشد. درمان دارویی انسداد به منظور کاهش تورم و گرفتگی بینی که منجر به باز شدن راه هوایی می شود، انجام می شود. برای درمان انحراف بینی جراحی الزامی است.

علائم انحراف بینی

اغلب ناهنجاری های مربوط به انحراف بینی هیچ علائمی ندارد، و شاید حتی شخص متوجه این مشکل نشود. اما در برخی موارد علائم به شرح زیر است:

# گرفتگی یک یا هر دو سوراخ بینی

این گرفتگی بینی می تواند تنفس از بینی را برای فرد دشوار کند. این گرفتگی در زمانی که شما به سرماخوردگی دچار شوید یا آلرژی داشته باشید، بیشتر می شود.

# خونریزی بینی

خشکی بینی به دلیل انحراف بینی رخ می دهد که این احتمال خونریزی از بینی را افزایش می دهد.

# درد صورت

اگر چه بحث های زیادی در مورد علل احتمالی درد صورت مرتبط با انحراف بینی وجود دارد، اما انحراف شدیدی که دیواره داخلی بینی را تحت تاثیر قرار دهد، می تواند درد در همان سمتی که انحراف وجود دارد را به همراه داشته باشد.

# تنفس صدادار در خواب

این مشکل بیشتر در نوزادان و کودکان مبتلا به انحراف بینی و یا در افراد با تورم بافت بینی رخ می دهد.

# ترجیح دادن خواب به یک سمت

برخی افراد خوابیدن به یک سمت را به علت راحت نفس کشیدن ترجیح می دهند که این می تواند به علت انحراف بینی و گرفتگی یک سمت بینی باشد.

علت انحراف بینی

برخی افراد به طور مادرزادی با مشکل انحراف به دنیا می آیند اما برخی دیگر به علت ضربه به بینی با این مشکل رو به رو می شوند.

درمان انحراف بینی

اولین مرحله درمان انحراف بینی درمان دارویی است. اگر درمان دارویی موفق نباشد، عمل جراحی با نام سپتوپلاستی برای درمان کجی سپتوم و رفع مشکل تنفسی توصیه می شود.

عمل جراحی انحراف بینی

در طول جراحی، جراح برش کوچکی در سپتوم بینی ایجاد می کند و استخوان و غضروف اضافی که تنفس را دچار مشکل می کند بر می دارد. بعضی اوقات عمل زیبایی بینی به همراه سپتوپلاستی برای بهبود ظاهر بینی فرد انجام می شود. این نوع جراحی سپتورینوپلاستی نامیده می شود. سپتوپلاستی همچنین می تواند به همراه عمل سینوس نیز انجام شود.

عمل انحراف بینی معمولا یا با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود و حدودا یک ساعت یا یک ساعت و نیم با توجه به میزان انحراف زمان می برد.

معمولا در مدت بهبودی از یک اسپلینت داخلی برای تثبیت سپتوم استفاده می شود. اگر عمل انحراف بینی به تنهایی انجام شود تورم و خونریزی عمل کم است، اما اگر عمل انحراف به همراه زیبایی انجام شود، خونریزی و تورم تا یک الی دو هفته بعد از عمل طبیعی است.

انجام عمل انحراف بینی بهتر است بعد از سن ۱۵ سالگی انجام شود تا بینی دیگر رشد نداشته باشد.

آمادگی قبل از عمل انحراف بینی

قبل از انجام این جراحی باید با جراح خود موارد زیر را در میان بگذارید:

سابقه پزشکی

شما باید هر گونه عمل جراحی یا بیماری خاصی که در حال حاضر دارید یا در گذشته داشته اید را با پزشک خود در میان بگذارید و او را در جریان داروهای مصرفی خود بگذارید.

معاینه فیزیکی

قبل از عمل پزشک یک معاینه فیزیکی با شما دارد که در این معاینه پزشک ساختار بینی و پوست آن را مورد معاینه قرار می دهد. ممکن است پزشک تشخیص دهد آزمایش های دیگری لازم است که باید انجام شود.

گرفتن عکس از بینی

معمولا زمانی که برای مشاوره مراجعه می کنید شخصی در مطب از زوایای مختلف بینی از شما عکس می اندازد. این عکس ها در حین عمل و یا برای مقایسه بعد از عمل مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاوره با پزشک

قبل از عمل در یک جلسه مشاوره خواسته های خود را با پزشک مطرح می کنید و او به شما می گوید که این عمل برای شما مناسب است یا خیر و نتایج به صورت نسبی به چه صورت خواهد بود.

مراقبت های بعد از عمل انحراف بینی

برای کاهش خونریزی و ورم بعد از عمل پزشک شما انجام مراقبت های زیر را به شما پیشنهاد می دهد:(با توجه به شدت انحراف مدت رعایت مراقبت های زیر متفاوت است):

اجتناب از فعالیت های شدید تا یک ماه و نیم(ایروبیک، بدنسازی و دویدن) زیرا این فعالیت ها می تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود که احتمال خونریزی از بینی را بیشتر می کند.

از وارد شدن ضربه به بینی خودداری شود.

در هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید.

از لباس های جلوباز یا گشاد استفاده کنید تا در هنگام پوشیدن تماسی با صورت شما نداشته باشد.

مطلب مرتبط: صفر تا صد جراحی بینی +هزینه

عوارض انحراف بینی

اگر انحراف بینی شدید باشد و در نتیجه آن گرفتگی بینی رخ دهد، می تواند عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

  • خشکی دهان به علت تنفس همیشگی از دهان
  • احساس گرفتگی و احتقان در مسیر تنفسی
  • خواب ناراحت در نتیجه عدم توانایی در تنفس راحت در طول شب

جلوگیری از انحراف بینی

برای جلوگیری از انحراف شما فقط می توانید از وارد شدن ضربه به بینی که منجر به انحراف شود، جلوگیری کنید.

در هنگام انجام ورزش هایی مانند والیبال و فوتبال از وارد شدن ضربه به بینی خودداری کنید.

در هنگام استفاده از وسیله نقلیه کمربند ایمنی خود را ببندید.

درمان انحراف بینیعلائم انحراف بینیعلت انحراف بینیعمل انحراف بینیعوارض انحراف بینی
Comments (202)
Add Comment
  • افتاب

    سلام
    سلام اقای دکتر آسم دارم میخواستم بدونم میتونم عمل بینی انجام بدم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به مشاوره پزشک متخصص مربوطه میباشد و در صورت تایید ایشان مشکلی نخواهد داشت

  • حسین

    سلام آقای دکتر
    من شغلم خواننده مجالس هست
    میخواستم ببینم بعد از عمل انحراف بینی مشکلی برام پیش نخواهد آمد و یا اینکه بعد عمل تا چه مدت نمیتونم بخونم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.معمولا به خوانندگان حرفه ای جراحی بینی توصیه نمی شود

  • کمال

    سلام آقای دکتر ، بنده شکستگی بینی دارم ، همچنین اکثر اوقات از یک سوارخ بینی تنفس میکنم که همین امر باعث میشه بینیم خشک بشه و هنگام تنفس با سوزش مواجه بشم و شبها خیلی سخت خوابم میبره ، اما عمل زیبایی نمیخوام انجام بدم ، چه باید بکنم که از این سوزش بینی راحت بشم و راحت بخوابم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر به بیمارستان دولتی مراجعه کنید و عمل اصلاح انحراف بینی انجام دهید

  • علی لطفی

    سلام آقای دکتر. من جراحی انحراف بینی کردم. و ۲،۳ روز اول داخل دهان و گلوم پر بود از لخته های خون. آیا این نرماله؟؟ یا دکتر من خوب جراحی نکرده؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر طبیعی است

  • www.09921917831@gmail.com

    سلام آقای دکتر من چند ماهی است که درست نمیتوانم نغس بکشم چه کنم؟ فقط فقط با دهان میتونم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه میباشد

  • فرزین

    سلام .عمل انحراف بینی تو این شرایط کرونا از عملهای واجب هست یا میشه عقبش انداخت؟ ممنون از راهنماییتون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بستگی به میزان انحراف بینی وشرایط که دارید دارد .تصمیمگیری با پزشک متخصص خواهد بود

  • کمالی

    سلام جناب دکتر ،پسر ۱۰ ساله ام انحراف تیغه بینی دارد و تنفس فقط از یک مجرا امکان پذیراست چه توصیه ای میفرمایید با توجه با سن بیمار؟آیا درمان دارویی هم دارد؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نزد متخصص اطفال برای معاینه مراجعه کنید

  • F.o

    سلام اقای دکتر
    حدود یک ماهه که از دیواره وسط بین دو سوراخ بینی یه صدای خفیف قرچ و قورچ حس میکنم که بطور محسوسی جریان انتقال اکسیژن کمی بازتر میشه.همچنین احساس سرگیجه خیلی خفیفی میکنم و احساس گرفتگی سرشانه ها و ماهیچه های گردن و پشت گردن میکنم.البته پنج ماه پیش رفته بود تو استخر رو باز که تو یه خونه باغ بود احساس میکنم ابش الوده بود و به همین علت اب رفته بود تو سینوسام و گوشم عفونت کرد که شست و شو دادم .میخاستم ببینم علت این علائم چی میتونه باشه و راه درمانش چیا هستن.ممنون

  • فواد

    سلام اقای دکتر
    حدود یک ماهه که از دیواره وسط بین دو سوراخ بینی یه صدای خفیف قرچ و قورچ حس میکنم که بطور محسوسی جریان انتقال اکسیژن کمی بازتر میشه.همچنین احساس سرگیجه خیلی خفیفی میکنم و احساس گرفتگی سرشانه ها و ماهیچه های گردن و پشت گردن میکنم.البته پنج ماه پیش رفته بود تو استخر رو باز که تو یه خونه باغ بود احساس میکنم ابش الوده بود و به همین علت اب رفته بود تو سینوسام و گوشم عفونت کرد که شست و شو دادم .میخاستم ببینم علت این علائم چی میتونه باشه و راه درمانش چیا هستن.ممنون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه برای اعلام نظر قطعی میباشد

  • حسین

    سلام آقای دکتر.ممنون از مطالب کاملتون
    آیا انحراف بینی بر روی قلب هم عوارضی ایجاد میکنه یا خیر؟
    ممنون از پاسختون

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله ممکن است

  • Fariba

    سلام آقای دکتر …من سه ماه بینیمو عمل کردم …ب ظاهر مشکلی نداره ولی سخت نفس میکشم…از یه طرف بینیم آبریزش دارم ولی طرف دیگ خشکه…. یه طرف هم خیلی ورم داره

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه و ویزیت پزشک متخصص مربوطه می باشد

  • بیتا

    سلام آقای دکتر من بچه که بودم بینیم آسیب دید و الان هم یه طرف بینیم استخوان بیرون زدست و صبح ها به شدت ورم میکنه و در طول روز هم ورمش کامل نمیخوابه وشب ها هم نمیتونم درست نفس بکشم باید چیکار کنم؟؟ ممنون میشم جواب منو بدین

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه پزشک می باشد

  • ناشناس

    سلام دکتر من بینیم چند ین بار ضربه خورده یک بار محکم به لبه صندلی خورد یبار هم مشت خورد و چون تکواندو کار میکنم اونجا هم ضربه دید اوایل روی بینیم خیلی صاف بود ولی الان حالت ی پل نیم دایره ای ایجاد شده کلا با دهنم نفس میکشم یکی از سوراخ های بینیم از اون یکی ی کوچولو بزرگتره همیشه هم با یکی از را های هوایی بینیم نفس میکشم صبح ها هم هر وقت از خواب بیدار میشم ابریزش بینی دارم ایا بینیم شکسته یا انحراف داره ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با توجه به توضیحاتی که فرمودید انحراف بینی دارید و نیاز به جراحی می باشد

  • baran

    سلام من تا یاد دارم راه تنفسی بینیم بسته هست اکثرا بستگی یه سمت بیشتر از یه سمت دیگه است و موقعه خواب هر دو سمت بینیم بسته میشه و سرم سنگین میشه و بینیم صدای بدی میده این یعنی انحراف بینی دارم ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه برای تشخیص قطعی می باشد

      • حسین حسینخانی

        سلام دکتر .من شکستگی بینی دارم ۱۴سال پیش شکسته.الان شیش ماهی هست همش احساس میکنم چیزی تو گلوم چسبیده.دکتر معده هم رفتم ولی اصلا فرقی نکرده احساس تنگی نفس هم میکنم .به نظر شما میتونه از انحراف بینیم باشه .کلا از زندگی خسته شدم.

        • دکتر حسین نژاد

          سلام وقت بخیر برای اظهار نظر نیاز به معاینه می باشد

  • a.m

    سلام وقتتون بخیر
    دوران نوجوانی بینی م ضربه خورد ب صورتی ک یک ساعت خون اومد. بعد ی مدت هم محل ضربه یکم برآمده شد و‌کبود. جوری ک زیاد مشخص نیست و بعد ده سال هنوز کبودی نرفته.
    بعد از این اتفاق گهگاه حس میکنم گلوم میگیره و نفس سخت میشه خیلی باید سرفه کنم و بینی بکشم تا درست بشه. حین خواب شدید تر میشه و اگر به سمت چپ بخوابم حفره سمت چپ میگیره و گلوم هم بدتر میشه. حین درازکشیدن هم حفره سمت چپ نسبت به راست یکم گرفتگی داره. الان چندماه هست ک علایمم دائمی شده.اینها علایم انحراف بینی هست؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه برای اظهار نظر می باشد

  • ستاره

    سلام وقت بخیر
    من اکثر شب ها توی خواب حدودا زمان اولش
    یکهو از خواب میپرم و احساس تنگی نفس میکنم و قلبم تند تند میزنه ولی دوباره خوابم میبره
    یکی دو بار اینجوری میشم ولی بعدش دیگه خوابم میبره تا صبح . میتونم بینی م رو عمل کنم ؟؟؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به مشاوره و تایید پزشک قلب می باشد اگر تایید بدهند مشکلی نخواهد بود

  • حسین حسینخانی

    سلام دکتر .من شکستگی بینی دارم ۱۴سال پیش شکسته.الان شیش ماهی هست همش احساس میکنم چیزی تو گلوم چسبیده.دکتر معده هم رفتم ولی اصلا فرقی نکرده احساس تنگی نفس هم میکنم .به نظر شما میتونه از انحراف بینیم باشه .کلا از زندگی خسته شدم.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه جهت اظهار نظر می باشد

  • رسول ترکی

    سلام برای عمل انحراف بینی چقدر هزینه میشود ؟ آیا بیمه قبول میکنید؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای دریافت هزینه جراحی با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)

  • Mohseni

    سلام اقای دکتر من ۱۶ سالم هست میخاستم بدونم اشکالی نداره علاوه بر عمل انحراف بینی عمل زیبایی هم بکنم اخه تقریبا ۲ ساله انحراف ببنی دارم و خیلی اذیتم میکنه و می خواستم بدونم هزینه عمل فقط انحراف بینی چقدر میشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای دریافت هزینه جراحی با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)
      آقایان ۱۷ سال تمام میتوانند جراحی بینی داشته باشند

  • مسعود

    سلام و ارض خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    بنده شانزده سالمه خواستم ببینم ما در نوجوانی دماغمون پف میکنه. یعنی منطورم اینه در سن بلوغ دماغمون یزره بزرگ میشه یا نه؟
    ممنون میشم جواب بدید ❤️❤️

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.خیر

  • نوروزی

    سلام آقای دکتر من چندسال پیش طی یک صانحه یکی با سر زد به بینیم و از اون به بعدم چندبار دیگه ضربه خورد الان استخوان بالایی بینیم ورم داره و حتی با دست زدن درد میگیره و کمی مشکل تنفس دارم موقع خواب آیا انحراف بینی پیدا کرده؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.خیر.توصیه میشود برای معاینه نزد پزشک مراجعه کنید

  • احسان

    سلام! وقت بخیر آقای دکتر! ممنون از پاسخگویی شما!
    بجز زمانی که ورزش میکنم؛ همیشه یکی از سوراخ های بینی بنده میگیره. فقط یک طرف نمیگیره، هی عوض میشه !
    چه باید کرد!؟ متشکرم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه توسط پزشک می باشد

  • کیومرث طهماسبی

    سلام وقت بخیر
    بنده در سن بچگی چند با بینیم ضربه خورده. و تابستونا زیر افتاب فعالیت داشتم خون ریزی داشتم
    پیش دکتر مراجعه کردم نهایت یا کرم قرص دادن یا سوختن محل بینی رو .
    بعد از ۱۵ از اون ماجرا. باز دوبار شروع شده خون ریزی جرعت نمی کنم ورزش کنم یا محل کار فعالیتم زیاد باشه
    یا تو خواب بعضی مواقع بینی شروع ب خون ریزی می کنی.
    الان ترس خون ریزی باشگاه نمیرم .
    محل کارممم فعالیتم کم تر شد ه
    وقتی پیاده روی میکنم بینی خون ریزی میکنه
    یا. در خواب
    چند بارم رفتم بیمارستان چون خون ریزی ش شدید بود
    و کامپوند دادن
    و ی دکتر اونحا بود گفت برات بسوزونمش. ولی ۱۰۰ درصد خوب نمی شه. حتما حتما ممکنه دوباره خون ریزی کنه .
    جدید دارو مرطوب‌کننده . اسپری سزالین . و قطر میندازم هیچ تاثیری اصلا نداره
    ن دس کاری میکنم. ن چیزی.
    کلامون کرده.خواهش. ی راهی بذارید. بگید. واقعا خسته شدم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر به بیمارستان امیر اعلم مراجعه کنید

  • فرید

    سلام اقای دکتر خسته نباشید میشه شمارتونو بدید من پسر ۱۵ سالم مشکل انحراف بینی دارم شدیده خواهش شمارتونو بدید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)
      ۰۹۱۲-۱۰۴۴۵۴۵

  • فرید صادقی

    سلام اقای دکتر من ۱۵ سالمه انحراف بینی شدید دارم میشه یه شماره تماس بدید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای دریافت هزینه جراحی با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)
      ۰۹۱۲-۱۰۴۴۵۴۵

  • Zahra

    سلام اقای دکتر من هوا که گرم میشع بینیم میگیره و نمیتونم دیگه راه بینی نفس بکشم و تو خواب خون دماغ میشم یهو و تو بیداریم همینه علتش چیه؟

    • Zahra

      سلام اقای دکتر خسته نباشین .اقای دکتر من هوای گرم بینیم میگیره و نمی تونم نفس بکش و تو خواب خون دماغ میشم و همچنین تو روز

      • دکتر حسین نژاد

        سلام وقت بخیر نیاز به معاینه بینی میباشد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با توجه به توضیحاتی که فرمودید نیاز به معاینه بینی از نزدیک می باشد

  • مهدی کریمی

    سلام اقای دکتر .من ۳۹سال دارم و از نوجوانی تا الان خرو پف می کنم. احساس می کنم نفس کشیدن از دهان تا بینی برایم ساده تر است. کمی حواس پرت هم هستم و در تمرکز هم کمی مشکل دارم. آیا ممکن است همه این موازد نتیجه انحراف بینی باشد؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ممکن است مربوط به انحراف بینی باشد ولی برای نظر قطعی نیاز به ویزیت می باشد

  • Arius

    سلام اقای دکتر
    من بطور کامل از یک سمت بینی نفس میکشم و انحراف دارم
    میخواستم بدون هزینه ش عمل جراحیش چقد میشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای دریافت هزینه جراحی با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)

  • شادی

    سلام خسته نباشید من تنفسم خیلی صدا میده یعنی در حالت عادی هی صدای نفس های من هست(نفس کشیدن از بینی) علیتش پلیپ میتونه باشه؟یا تقارن نبودن سوراخ بینی

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای اعلام نظر نیاز به معاینه و ویزیت داخل بینی می باشد

  • ش. افشار

    سلام اقای دکتر. من انحراف بینی بسیار شدید داشتم و سال پیش جراحی کردم. الان بعد از یک سال احساس میکنم قدرت تنفس سوراخ‌های بینیم یکسان نیست و در یکی کمتره. آیا انحراف من برگشته؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر .خیر مشکلی نیست و طبیعی است

  • مریم

    سللم من رفتم دکتر گفت انحراف بینی شدید داری
    الان هزینه جراحی چقده میتونم بدونم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای دریافت هزینه جراحی با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)

  • محدثه عبدالهی

    سلام آقای دکتر
    من انحراف بینی شدید دارم همراه با سردرد های خیلی شدید و مداوم و به دکترهای زیادی مراجعه کردم که گفتن التهاب سینوس دارم و ۱۸ سالمه و گرفتگی بینیم دارم میخواستم ببینم این سردردا مربوط به انحراف بینی هست یا خیر؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای اظهار نظر قطعی نیاز به معاینه میباشد ولی ممکن است انحراف بینی باشد

  • رها

    سلام آقای دکتر خسته نباشین ببخشید من چن وقتیه که استخون بالای بینیم ورم داره دست میزنم خودم میفهمم حتی تو اینه ورم بالای بینیم مشخصه از طرفی نفسم خیلی تنگ میشه خصوصا شبا موقع خواب که به پشت نمیتونم بخوابم فقط به یه طرف باید بخوابم اول اینکه میخواستم ببینم آیا این شرایط میتونه انحراف بینی باشه یا ن و دوم اینکه من آسم هم دارم آیا برام مشکلی ایجاد نمی کنه عمل انحراف بینی ؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با توجه به توضیحاتی که فرمودید نیاز به معاینه بینی از نزدیک برای اظهار نظر می باشد

  • رها

    سلام آقای دکتر خسته نباشین ببخشید من چن وقتیه که استخون بالای بینیم ورم داره دست میزنم خودم میفهمم حتی تو اینه ورم بالای بینیم مشخصه از طرفی نفسم خیلی تنگ میشه خصوصا شبا موقع خواب که به پشت نمیتونم بخوابم فقط به یه طرف باید بخوابم و یه چیز دیگه هم ک هست تقریبا یه ماهی میشه که داخل بینیم خیلی خشکه جوری ک دستونمیتونم بزنم اول اینکه میخواستم ببینم آیا این شرایط میتونه انحراف بینی باشه یا ن و دوم اینکه من آسم هم دارم آیا برام مشکلی ایجاد نمی کنه عمل انحراف بینی ؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه و ویزیت بینی از نزدیک می باشد

  • Yalda

    سلام من در دوره نوجوانی هستم و حدود یک سالی میشه که درست از راه بینی نمیتونم نفس بکشم همش یکی از سوراخ های بینیم کیپ میشه بنظرتون انحراف بینی دارم؟
    چون ما داخل ژنمونه هممون انحراف بینی داریم.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای تشخیص قطعی نیاز به معاینه می باشد

  • حسین

    سلام.من بینی راستم میگیره.طوری ک نفس کشیدن سخت میشه.ولی وقتی ب شانه راست میخوابم راحت میشه نفس بوشم.نیاز ب عمل دارم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر این نحوه طبیعی عملکرد بینی است و مشکلی وجود ندارد

  • فرهاد

    سلام وقت بخیر
    شبا آب دهانمو نمیتونم قورت بدم .انحراف تیغه بینی دارم . میتونه اینکه آب دهانم میریزه به خاطر این باشه؟
    با تشکر

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر .این دو مورد ارتباطی با هم ندارد

  • امیر

    سلام آقای دکتر . ببخشید میخواستم بدونم انحراف بینی و سخت بودن نفس از راه بینی به سیاهی زیر چشم ربطی دارد ؟

  • امیر

    سلام آقای دکتر . ببخشید میخواستم بدونم انحراف بینی و سخت بودن نفس از راه بینی به سیاهی زیر چشم ربطی دارد ؟ به گودی چشم چطور ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.این دو مورد هیچ ارتباطی با هم ندارد

  • امیر

    برای معاینه پیش متخصص برم ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای تشخیص انحراف بینی نیاز به معاینه متخصص می باشد

  • مری

    سلام وقتتون بخیر

    من انحراف دماغ دارم چه کار باید بکنم راه حلش چیه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید لطفاً

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه می باشد. برای دریافت نوبت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)

  • محمد

    سلام جناب دکتر من پسرم و ۱۶ سال سن دارم از چهار سال پیش کیپی بینی داشتم و به هر طرف که میخوابیدم اون سمت کیپ و اون یکی سمت باز میشد الان هم همینطوریه و اینکه بعد از گذشت دو سال احساس کردم که توده ای درون گلویم وجود دارد که نه پایین میرود و نه بالا میاید و از طرفی چون شب ها
    یکطرف بینی ام کیپ است همیشه با دهان باز میخوابم و خشکی دهان دارم و سفیدی زبان هم دارم خواستم بپرسم ایا با توجه به علایمی که من دارم میتونید تشخیص بدهید که این علایم به علت التهاب بینی انحراف تیغه بینی و یا عفونت سینوس های بینی است ؟ و اینکه بچه که بودم بینیم ضربه شدیدی با سطل اشغال اهنی پیدا کرد ولی چیزیم نشد ممنون میشم جواب بدهید.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ” به هر طرف که میخوابیدم اون سمت کیپ و اون یکی سمت باز میشد” این عملکرد طبیعی بینی است و برای تشخیص قطعی مشکلات سینوس یا انحراف نیاز به ویزیت و معاینه حضوری بینی می باشد

  • امیر

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    بنده خواننده هستم و ۴ ساله انحراف شدید بینی گرفتم و شاخک تحتانی بینیم خیلی بزرگ شده و تنفسم از بینی خیلی ضعیفه حالا با این مشکل صدام گیر میکنه و رزونانس پشت بینی رو ندارم و صدام تو دماغی شده قبلا اینجوری نبودم ممکنه از انحراف بینی و تورم شاخک بینیم باشه،ممنون میشم جواب بدین

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز است توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شوید

  • فرشته

    سلام وقتتون بخیر. من انحراف بینی داشتم و عمل زیبایی و انحراف باهم انجام دادم و حین عمل یه استخون نسبتا بزرگ از سمت راست بینیم خارج کردن دکتر. الان ١١ماه گذشته اما همچنان سمت راست بینیم ورم داره و سوراخ بینی راستم بزرگتره. راهی برای اصلاحش هست؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر یکسال بعد از عمل برای معاینه نزد پزشک مراجعه کنید

  • م

    سلام وقت بخیر کودکی هشت ماهه داره که جدیدا متوجه شدم فقط از یک طرف بینی راحت نفس میکشد به نظر شما مشکل از چی میتواند باشد

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر به بیمارستان امیر اعلم مراجعه کنید

  • سمیه

    سلام دکتر
    یکی از چشمهامو عمل آب مروارید انجام دادم فشار چشم هم دارم میتونم عمل بینی انجام بدم؟؟
    باتشکر

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر متخصص چشم باید معاینه کنند و اگر اجازه عمل جراحی بدهند مشکلی نخواهد بود

  • علیرضا

    سلام آقای دکتر من یکی از سوارخ های دماغم بستس و بعد از نفس کشیدن این یکی سوارخ دماغم که بازه موقع نفس کشیدن با سوزش های سرد مواجه میشه و این یکی که بستس هوای گرم احساس میکنم و ب تدریج جا عوض میکنه و اون یکی سوراخ دماغم بسته میشه با همون مشکلات میشه یه راهنمایی کنین ممنون میشم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر این مساله جزو عملکرد طبیعی بینی است

  • فتحی

    با سلام خدمت آقای دکتر
    ببخشید من چندین ساله که انحراف بینی دارم و مشکلم بیشتر خشک شدن بینی و اینکه احساس میکنم بینیم همیشه سنگینه و از طرفی مدام ترشحات پشت حلق دارم که خصوصا صبح ها بعد از بیدار شدن چون خشک شده اذیت میکنه و مدام باید از دهانم بیرون بریزم و دفع کنم و قدرت قورت دادن ترشحات رو ندارم ، با یه سرما و نسیم کلا صورت و بینیم درگیر میشه و در صورت خیس بودن سرم ، زود باید خشک بشه والا سرم سنگین میشه و مدام باید سرمو بپوشونم و واقعا اذیت میشم ، آیا همه این مشکلات به انحراف بینیم مربوطه و با جراحی حل میشه ؟ آیا ممکنه من آلرژی داشته باشم .والله به دو متخصص گوش و حلق مراجعه کردم و نتیجه نگرفتم ، اگر میگفتن که با عمل انحراف مشکلاتم حل میشد صد درصد اقدام میکردم ، لطفا راهنماییم کنید.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با توجه به مواردی که فرمودید بهتر از بینی شما از نزدیک معاینه شود.میتوانید برای مشاوره رایگان با ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)تماس بگیرید

  • mahdiye

    سلام آقای دکتر راسته که میگن کسی ک غضروف بینیش کج باشه بعدعملم یخورده حالت کجی داره کاملا ترمبم نمیشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است اینطور بگوییم که نتیجه هیچ عمل جراحی ۱۰۰ درصد نخواهد بود

  • Mohsen

    سلام وقت بخیر جناب دکتر…من ۳۰ سالمه سالهاست بینی ام گرفته هست با دهان باز نفس میکشم یا بعضی موقع نفس کشیدنم کوتاه و تند تند هست بیشتر وقت سردرد دارم مخصوصا ناحیه ابرو چشمام لثه هام گلوم خیلی قرمز میشن مشکل خوابیدن دارم ایا اینها علائم انحراف بینی هست میشه بفرمایید درمان چیست؟ که از این معضل نجات پیدا کنم که واقع دارم عذاب میکشم…با تشکر

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر به نظر نمیرسد مشکل از انحراف بینی باشد .نیاز است توسط متخصص معاینه شوید

  • مهدی

    سلام من به بینیم ظربه خورده حس میکنم کج شده از کجا مطمئن شم راهنماییم کنین خیلی نگرانم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است جراح مربوطه را در جریان قرار دهید .اگر در اثر ضربه ظاهر یا تنفس شما دچار مشکل شده ویا خونریزی داشتید حتما باید توسط پزشک معاینه شوید ولی در صورتی که عارضه خاصی نداشته باشید معمولا جای نگرانی نیست

  • پیمان

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    بینیمو حدود دو ماه پیش رینوپلاستی عمل کردم ، انحراف و افتادگی نوک بینی و قوس داشتم طوری که تنفس مشکل بود واسم ، الان تنها مشکلم اینه که از پایین نگاه میکنم انحراف داره هنوز ! خواستم بپرسم راه حلی داره یا زوده قضاوت کنم ؟
    ماساژ تاثیر گذاره آیا ؟ و به چه صورت ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای اظهرا نظر درباره مورد شما نیاز به معاینه حضوری هست

  • م ز

    سلام اقای دکتر
    بنده الان ۵۵ سالمه در سن حدود ۱۹ سالگی جهت استخدام در ارتش عمل رفع انحراف بینی انجام دادم، اما شاید باورتون نشه که از همون موقع مشکلات تنفسیم بیشتر شده و احساس میکنم راههای تنفسی بین دو سوراخ بینی یکسان نیست.لطفا بفرمایید که ایا ممکنه بعد از این عمل کیفیت تنفس از بینی بدتر از قبلش بشود؟!

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر خیر .هدف از جراحی بهبودی است

  • امیر نیرآبادی

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    عذرخواهم بنده حدودا یک سال هست که سمت چپ بینی ام حدودا وسط بینی یک چیزی حالت برآمدگی داره. چون پوستم چرب هست اوایل فکر کردم جوش زیر پوستی هست بعد متوجه شدم حالت توده هست خیلی کم هست باید دقت کرد دیده بشه و دست میکشی دیده میشه. یکی از همکاراتون گفتن انحراف بینی دارید. میخاستم ببینم شما مورد اینجوری داشتید؟
    با تشکر

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای اظهار نظر نیاز به معاینه می باشد

  • م‌ د

    سلام آقای دکتر‌ من‌ تقریبا‌ ۶‌ سال‌ است‌ که عمل‌ بینی‌‌ داشته‌ ام‌ اما بعد‌ از‌ لمس‌ استخوان‌ بینی‌ احساس‌ درد‌ و‌‌ حالت عطسه‌ دارم‌ ضمنا خیلی‌ بینی‌ من‌ صدا‌ میده‌ به‌ دکترم‌ مراجعه‌ کردم اما‌ گفتند‌ که‌ مشکلی‌ ندارد‌ اما‌ باز‌ هم نگران‌ هستم‌
    آیا‌ این‌ موارد‌ طبیعی‌ است‌ ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر طبیعی است ولی بهتر است توسط متخصص گوش و حلق بینی معاینه شوید

  • م‌ دی

    سلام آقای دکتر‌ من‌ تقریبا‌ ۶‌ سال‌ است‌ که عمل‌ بینی‌‌ داشته‌ ام‌ اما بعد‌ از‌ لمس‌ استخوان‌ بینی‌ احساس‌ درد‌ و‌‌ حالت عطسه‌ دارم‌ ضمنا خیلی‌ بینی‌ من‌ صدا‌ میده‌ به‌ دکترم‌ مراجعه‌ کردم اما‌ گفتند‌ که‌ مشکلی‌ ندارد‌ اما‌ باز‌ هم نگران‌ هستم‌
    آیا‌ این‌ موارد‌ طبیعی‌ است‌ ؟

  • افسانه

    سلام خسته نباشید بنده همیش از خواب بیدار میشم خیلی اذیت میشم خشکی بینی سوزش بینی خلط و گرفتی بینی طوری که گلو رو هم درگیر میکنه علتش چیه چ طور خلاص بشم؟؟ ممنون .

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شوید

  • Kian

    سلام اقای دکتر من بینیم تازه شکسته و انحراف پیدا کرده البته از بچگی بینیم انحراف به سمت چپ داشت ولی بعد از شکستن انحرافم بیشتر شده و طرف چپم تنفسم کم تر شده ایا من باید جراحی زیبایی انجام بدم؟!

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله موجب بهبودی مشکلتان خواهد شد

  • باران

    سلام دکتر. من قبلا جراحی انحراف انجام دادم اما دکتر دیگری به من گفتن انحراف بینی بر میگرده والان شاخکای بینی تو به شدت بزرگ شده..آیا این درسته؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله این احتمال وجود دارد

  • ع ز

    سلام، خسته نباشید، من ۱۵ سالمه در سن ۳ سالگی در اثر ضربه شکستگی بینی و انحراف بینی پیدا کردم، دکتر گفته بود بخاطر سن پایین نمیتونم عمل کنم و باید بعد از ۱۵ سالگی عمل کنم، الان چند ساله شبا با دهان باز میخوابم، روی بینیم قوز پیدا کرده و با کوچک ترین ضربه دماغم خون میاد، ایا نیاز به عمل دارد، ایا بیمه هزینه عمل را قبول می‌کند؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای اظهار نظر باید معاینه شوید.برای دریافت هزینه بیمه به مراکز دولتی مراجعه کنید

  • کامران

    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    شکستگی بینی باعث انحراف بینی میشود

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله ممکن است

  • مهناز

    سلام وقت عالی بخیر. بنده چند سالی میشه که دچار سر درد و التهاب مخاط بینی هستم به این صورت که مخاط سوراخهای بینی ام به نوبت دچار التهاب میشن. خرو پف دارم به همراه خفگی در خواب. چند بار هم به دکتر مراجعه کردم بعضیاشون نظرشون سینوزیت بوده بعضیا انحراف و بعضی دیگه پولیب. سر درد و احتناق بینی هم کاملا کلافه ام کرده. ممنون میشم راهنمائیم کنین

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است معاینه شوید

  • مسعود

    سلام من بینیم شکست عمل جا اندازی انجام دادم بازم ی طرف ش استخوان بیرون زده یه طرف شم رفته داخل باید چکار کنم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید

  • نیما

    سلام،یکی از بینی های من دائمی کیپ هست که پیش دکتر گوش و حلق و بینی هم رفتم ایشون گفتن انحراف بینی خفیف دارم در ظاهر اصلا مشخص نیستچند تا قطره هم دادن اونا کاملا مسیر بینی باز میکردن الان که دیگه از اون قطره ها استفاده نمیکنم باز کیپ شده که با شستشوی بینی و روش های ماساژ سینوس ها و سرکه سیب میتونم دوباره بازش کنم خیلی بهتره بد این روش ولی کامل خوب نشده. برای اینکه کامل خوب شه اگه مرتب چند بار این کارها را انجام بدم احتمال خوب شدن هست؟ خیلی ممنون بابت وقتی که میزارید.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر.خیر توصیه نمیشود.بهتر است مجدد به متخصص جهت معاینه مراجعه کنید

  • لیزا

    سلام اقای دکتر.. من چند هفته ای میشه وقتی بینیم رو میکشم بالا.. یکی پره های بینیم کاملا بسته میشه و یکی باز میمونه.. قبلا اینحوری نبود .. دلیلش چی میتونه باشه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بدون معاینه بینی ،قابل اظهار نظر نیست

  • الی

    سلام
    من خانوم هستم ۲۸ سالمه
    انحراف بینی و گوشت اضافی دارم. فقط از سوراخ سمت چپ بینی م نفش میکشم.
    میخوام عمل کنم اما از طرفی قصد بارداری دارم که نمیتونم بارداریمو به تعویق بندازمش…
    دوستان میگن تا یکسال بعد از عمل نباید باردار شد.
    آیا صحت داره؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر .بله تا حدود شش ماه بعد از عمل بینی نباید باردار شد ولی بهتر است تا یکسال صبر کنید

  • فائزه ش

    آقای دکتر من بدون دلیل آبریزش بینی و عطسه های زیاد پست سرهم دارم و شبا موقع خواب مخصوصا . ولی چند ساعت بعدش خوب میشه و دوباره شروع میشه حدود هشت ماهه و مطمئنم حساسیت نیست. میخواستم بدونم از علائم انحرافه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای تشخیص قطعی انحراف بینی نیاز به معاینه بینی هست

  • رها

    سلام اقایی دکتر من بینم یکم میگره انگار داخلش پماد مالیدی و نمیتونی نفس بکشی
    حس بویایم خیلی کم شده بعد از عطسه کردن هم بینیم میگره از طریق دماغ هم یکم اذیت میشم برای نفس کشیدن
    مشکل چیه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است توسط متخصص معاینه شوید

  • نفس

    سلام اقایی دکتر من بینم یکم میگره انگار داخلش پماد مالیدی و نمیتونی نفس بکشی
    حس بویایم خیلی کم شده بعد از عطسه کردن هم بینیم میگره از طریق دماغ هم یکم اذیت میشم برای نفس کشیدن
    مشکل چیه

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است معاینه شوید

  • ....

    سلام دختر من ۱۴ ساله هست تا ۱۰ سالگی هیچ مشکلی نداشت اما بعد اون بینش آشکارا انحراف پیدا کرد درمانی هست ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر جهت معاینه توسط متخصص میتوانید به بیمارستان امیراعلم مراجعه کنید

  • Fatemeh

    سلام اقای دکتر
    من۱۶ سالمه و
    من تقریبا دوهفته ای میشه که هرازگاهی در طول روز و بیشتر موقع خواب نمیتونم راحت نفس بکشم و دیر خوابم میبره سر این موضوع و اینکه هنگام نفس کشیدن زیاد مشکل ندارم ولی وقتی میخوام بازدهم انجام بدم از سمت گلوم و بینیم یه حسی که انگار گاز وجود داره جلوشو میگیره از چی میتونه باشه؟
    (اینم بگم که من یه مقداری هم انحراف بینی دارم ولی تقریبا ۶ ماهی میشه که انحراف بینی پیدا کردم)

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای تشخیص قطعی و درمان انحراف بینی نیاز به ویزیت و معاینه بینی می باشد

  • احسان

    سلام آقای دکتر،من انحراف بینی دارم و همیشه با دهان نفس میکشم،ضعف و کرختی دارم مخصوصا بعد از بیدار شدن از خواب،آیا ضعف و بی‌حالی من از انسداد بینیه،ممنون میشم بفرمایید💯

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ممکن است از علایم انحراف باشد

  • اسما

    سلام آقای دکتر. من رفتم دکتر برای بینی م گفتن قبلا شکسته و بد جور جوش خورده. باید کِی عمل بینی انجام بدم ؟چون این شکستگی باعث انجراف بینی م شده و مدام عطسه میکنم همراه با خلط. و شب ها فقط از راه دهان نفس میکشم و

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر سنتان را نفرمودید اگر بالای ۱۶ سال هستید میتوانید برای مشاوره عمل تشریف بیاورید

  • Unknown

    سلام، من تیغه‌ی بینیم انحراف داره و مجرای سمت چپ بینیم به طور کامل بسته هست و با مجرای راست تنفس می کنم که اکثر اوقات هم خشک میشه، شب موقع خواب فقط وقتی که به طرف راست باشم خوابم میبره و به طرف چپ به خاطر اینکه بینیم میگیره نمیتونم بخوابم و گاهی اوقات در این وضعیت که تفنسم مشکل پیدا میکنه، تپش قلبم میره بالا میخواستم بدونم این طبیعیه یا مربوط به مشکل دیگه‌ای هست؟؛ صبح هم که بلند میشم دهنم خشکه و اطرافیانم هم میگن گاهی خروپف دارم. موقع صحبت کردن هم به ندرت نفس کم میارم. ۲۱ سالم هست میخواستم بدونم اون تپش قلب طبیعیه؟ و اینکه قیمت عمل سپتوپلاستی و سپتوریبوپلاستی چقدر هست اگه میشه حدودی توی جواب بنویسید دقیقش مهم نیست فقط میخوام بدونم تا چقدر باید هزینه کنم برای درمان انحراف؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای دریافت هزینه جراحی با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۸۸۷۷۹۰۰۰ (۹۸۲۱+) – ۸۸۸۸۱۳۱۳ (۹۸۲۱+)

  • عیسی

    سلام. آقای دکتر من پسرم و ۱۵ سال سن دارم.یه مدت موقع نفس کشیدن حس میکنم نفس به چیزی برخورد می‌کنه.خودم فکر میکنم تلقین هست چون خیلی بهش فکر میکنم. و به تنفس حساس شدم. خواستم نظر شمارو در این رابطه بدونم

    • امین

      سلام من یک پسر هستم ۱۵ ساله.یه مدت نفس میکشم حس میکنم شی توی بینی من هست. انگار نفسم به چیزی برخورد میکنه. خودم حس.میکنم تلقین و زیاد فکر کردن بهش هست چون به تنفسم خیلی حساس شدم. میشه نظر شمارو در این باره بدونم

      • دکتر حسین نژاد

        سلام وقت بخیر توصیه میشود توسط متخصص گوش و حلق و بینی حضورن معاینه شوید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر توصیه میشود توسط متخصص گوش و حلق و بینی حضورن معاینه شوید

  • امین

    سلام من یک پسر هستم ۱۵ ساله.یه مدت نفس میکشم حس میکنم شی توی بینی من هست. انگار نفسم به چیزی برخورد میکنه. خودم حس.میکنم تلقین و زیاد فکر کردن بهش هست چون به تنفسم خیلی حساس شدم. میشه نظر شمارو در این باره بدونم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر توصیه میشود توسط متخصص گوش و حلق و بینی حضورن معاینه شوید

  • مسعود

    سلام خسته نباشید جناب دکتر
    من بینیم شکستگی داشت و انحراف هم داشت قبلش الان جراحی زیبایی انجام دادم انحرافشم درست کردم . از روزی که فیتیلرو دراوردم راه تنفسیم داوکی بود ولی بعده دو سه ساعت باز بسته شدش و کلا نمیتونم نفس بکشم ، حتی دو سه روز که الان از اون تایم گذشته و هر ۴ ساعت با اسپری شستشو میدم هیچ کثیفی و خون ابه ازش بیرون نمیاد وکاملا بستست ، داخل بینیم مثل اینکه اسپلین داخلی هم داره که گفتند بعده یک ماه تو مطب باید در بیارم
    الان باید چی کار کنم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بعد از برداشتن اسپیلنت داخلی مشکل برطرف خواهد شد

  • taraneh

    سلام اقای دکتر من همیشه گرفتگی بینی دارم از بچگی دوتا سولاخ دماغم اذیتم میکردن وقت خواب مجبور بودم همش جامو عوض کنم تا اون یکی سوراخ دماغم باز شه دوباره اون یکی میگرفت الانم یه سمت بینیم با اون یکی سمت قرینه نیست حس میکنم خیلی اذیتم میکنه درست وقتی سرما میخورم دیگه یه نفس راحت نمیتونم بکشم راهنماییم کنید

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه توسط متخصص می باشد

  • میثم حیدری

    سلام خسته نباشید من یکی از سوراخ های بینیم کیپ شده حتی قطره بینی هم ریختم سه چهار بار باز نشد نمیدونم چرا اصن وقتی دستمو میزارم رو یکی از سوراخ بینی ام با اون یکی خیلی خوب نمیتونم نفس بکشم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر نیاز به معاینه میباشد

  • زهرا

    سلام من دوران بچه گی به بینیم ضربه خورده سمت راست بینیم یک برآمدگی کوچک روی بینیم به وجود آمده وقتی آبریزش دارم با سمت راست نمیتونم آب به سمت بالا بکشم ولی سمت چپ مشکلی نداره و همینطور بویایی سمت راست کمتر از سمت چپ به نظر شما من احتیاج به عمل بینی دارم در کل هنگام آبریزش نمیتونم یک سمت بینی جمع کنم انگار کارایی اون سمت ضعیف شده

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است حضورن معاینه شوید

    • کوثر

      ببخشید با عمل پولیپ بینی انحراف بینی هم از بین میرود؟؟.

      • دکتر حسین نژاد

        سلام وقت بخیر خیر.ولی میتوان همزمان هر دو را با هم جراحی کرد

  • ساغر

    سلام اقای دوکتر من این دوسه ماهه متوجه شدم نمیتونم درست نفس بکشم یه سوراخ بینیم بیشتراوقات کیپ میشه شبا که اصلانمیتونم نفس بکشم همش ازراه دهان نفس میکشم ممکنه انحراف بینی داشته باشم ممنون میشم جواب بدین

  • سمیرا

    سلام اقای دوکتر من این دوسه ماهه متوجه شدم نمیتونم درست نفس بکشم یه سوراخ بینیم بیشتراوقات کیپ میشه شبا که اصلانمیتونم نفس بکشم همش ازراه دهان نفس میکشم ممکنه انحراف بینی داشته باشم ممنون میشم جواب بدین

    • دکتر حسین نژاد

      سلام نیاز به ویزیت هست

  • کوثر

    ببخشید با عمل پولیپ بینی انحراف بینی هم از بین میرود؟؟.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر خیر.ولی میتوان همزمان هر دو را با هم جراحی کرد

  • زهرا

    ببخشید با عمل پولیپ بینی انحراف بینی از بین میرود؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر خیر.ولی میتوان همزمان هر دو را با هم جراحی کرد

  • نسیم موسوی

    سلام. وقت بخیر دکتر.. من دختر ۲۹ ساله هستم که بصورت ارثی از پدرم دچار انحراف بینی از قبل بودم.. الان حدود چهارساله ارتودنسی انجام دادم. یک ماه دیگه درمان ارتودنسی تمام میشه. از ۶ ماه پیش من احساس کردم نمیتونم دو فکم رو روی هم بزارم.یعنی عطسه میکردم و دندونام روی هم نمی‌نشستن و وقتی خمیازه میکشم آخرش فکم صدای تقه میده ک درد داره و با دستم باید آروم فکمو بگیرم تا با تقه برنگرده.. که بهم نخورن و دردناک بشه.. قبل از ارتودنسی اینجوری نبودم.. دچار انحراف فک شدم.. که اول با عوارضی مانند گرفتگی گوش و درد در گوش و سوت شروع شد که رفتم دکتر گوش و حلق و بینی و گفتن از انحراف بینی هست. من این اواخر دچار خشکی دهان و عدم تنفس راحت از بینی شدم.. باید از دهانم نفس بکشم.. پزشک ارتودنسی گفتن ک شما دچار این انحراف فک و بینی بودید و با ارتودنسی عیوب شما مشخص تر شد..البته من توی عکسای گوشیم توجه کردم که لب پایینم کمی کج شده. الان من اذیتم.شبها خشکی دهان و روزها همزمان غلظت آب دهان دارم.و صبح با خشکی بسیااار شدیدی بیدار میشم طوری که خفه میشم. به درستی نمیتونم نفس بکشم.. کدام مشکلم را باید برطرف کنم.. انحراف فک یا انحراف بینی.. آیا با عمل انحراف بینی مشکل من برطرف می‌شود؟؟؟ چون پزشک ارتودنسی گفتن عمل فک خیلی سخته. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. سپاسگذارم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر در صورتی که انحراف بینی قطعی تشخیص داده شده باشد با جراحی درمان خواهد شد .انتخاب ترتیب درمان با خودتان است

  • زیبا

    سلام
    شوهرم چندماهه بانظر متخصص متوجه شده انحراف بیتی داره دایما خرخر میکنه حتی درتفس کشیدن طبیعیش دربیداری
    همش احساس خفگی میکنه سردرد دید میگیره ولی چندپزشک متخصص بهش گفتن بسوزه و بسازه چون عمل هم کنه بعد چندماه برمیگرده .
    ایشون چندماه از گیره خروپف بیتی استفاده کرد کامل ۴ ماه راحت شد ولی بعدش دوباره برگشت به حالت اول الانم بامشاوره از قرقره اب نمک و یه سری روغن استفاده میکنه.میخواستم بپرسم آیا جراحیش واقعا ریسکه و برمیگرده دوباره انحرافش؟ و اینکه روش دیگه ای وجود نداره برای رفع مشکل؟ و درخصوص جراحیش آیا زمانبره و چه مدت نیاز به بستریه ایا سرپایی نمیشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر با انحراف بینی با جراحی درمان میشود و ۳۰ درصد احتمال بازگشت وجود دارد.نیاز به بستری نیست

  • مرتضی

    سلام آقای دکتر
    من ۱۷ سالمه و انحراف تیغه ی بینی دارم
    میخوام علاوه بر جراحی انحراف عمل زیبایی هم انجام بدم
    میخوام ببینم بهترین سن برای عمل جراحی چه موقعیه؟
    و اینکه عمل زیبایی رو میشه در کنار عمل انحراف انجام داد ؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر ۱۷ سال تمام و امکان انجام عمل زیبایی و درمانی وجود دارد

  • آرام

    سلام دکتر شما کدوم بیمارستان دولتی رو پیشنهاد میدید ممنون

    • دکتر حسین نژاد

      بیمارستان امیراعلم

  • آرام

    سلام دکتر شما کدوم بیمارستان دولتی رو پیشنهاد میدید ممنون میشم در این مورد هم راهنمایی کنید متشکرم

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بیمارستان امیر اعلم

  • بهمن اسماعیلی

    باسلام خدمت آقای دکتر.
    میخواستم بپرسم آیا عمل انحراف بینی همراه با جراحی زیبایی انجام میشود ؟ وآیا برای این دو میتوان از انواع بیمه استفاده کرد؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام بله سپتورینوپلاستی انجام میشود ولی بیمه نیست

  • پریسا

    سلام آقای دکتر من در کودکی بینیم شکست الان کج شده می خواستم بدونم با عمل انحراف تیغه بینیم صاف میشه یا باید عمل زیبایی انجام بدم؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر برای صاف شدن تیغه بینی باید جراحی زیبایی و درمانی همزمان انجام شود

  • هانیه شرفی

    سلام من ازوقتی کروناگرفتم حدود دوماه میگذره ولی هنوز نفس تنگی ازبینی دارم مخصوصا شبا بیشتره چیکارکنم

  • هانیه شرفی

    سلام من دوماه پیش کروناگرفتم الان هنوزنفس تنگی ازراه بینی دارم مخصوصا شبابیشتره چیکارکنم خوب بشه؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بهتر است توسط متخصص گوش و حلق و بینی ویزیت شوید

  • فرشته

    سلام دکتر وقتتون بخیر.من راه تنفس از بینی کلا بستس همش با دهنم نفس میکشم بخوام از بینی نفس بکشم حالم بد میشه چنباری حموم زیر دوش بودم دهنمو بستم داشتم خفه میشدم.دکتر گوش و حلق و بینی رفتم اسکن گرفتن گفتن انحراف بینی شدید دارم هم تیغه بینی مشکل داره گ حتما باید عمل کنم. اسپری دادن ک اونو بزنم تا بتونم نفس بکشم ولی اون تاثیری نداشته فقط عوارض داشته مثل حالت تهوع سرگیجه و….از عمل کردن هم خیلی میترسم.امکانش هس کاملا بیهوش کنن واسه عمل.از بی حسی میترسم.

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر بله جراحی با بیهوشی کامل انجام میشود

  • مهسا

    باسلام وقت بخیر ….من انحراف بینی دارم وسوراخ های بینیم یکسان نیست ،اگد عمل کنم برای انحراف وزیبایی …همه ی انحرافم حل میشه و سوراخ ها یکی میشود به طور کامل ؟؟؟
    دکتر گوش وحلق وبینی مناسب متر هست یا جراج پلاستیک ؟
    باتشکر از شما

    • دکتر حسین نژاد

      سلام وقت بخیر تا حدود زیادی برطرف خواهد شد ،در نظر داشته باشید که نتیجه هیچ عمل جراحی صددرصد نیست

  • مهرآسا

    سلام آقای دکتر من انحراف بینی دارم گوشم هم قبلا پرده اش سوراخ شده بود الان ترمیم شده ولی همیشه مشگل برام ایجاد میکنه باید برم دکتر جرمش را تمیز کنه یا شستشو بده یه دکتر متخصص بهم گفت اگه انحراف بینی ام عمل بشه مشکلات گوشم کم میشه آیا درسته این واقعا مشکلات گوشم کم خواهد شد؟

  • امیرعلی

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم انحراف بینی به طوری که موقع نفس کشیدن از بینی صدای زور زدن برای ورود هوا میاد
    میتونه تاثیری رو صحبت کردن داشته باشه؟ بینیم کلا به سمت چپ رفته از بالا تا پایینش
    نیاز به جراحی داره؟؟؟

  • علیرضا

    سلام دکتر وقتتون بخیر
    من برای عمل پیش یه دکتری رفتم بهم گفت بعد از عمل انحراف بینی از داخل احتمال انحراف ظاهری بینی وجود داره
    سوالم اینه که این طبیعیه یا دکتره دکتر خوبی نیست ؟

  • خ خلج

    سلام‌ من خلط پشت حلق دارم و اذیت میشم پیش دکتر که رفتم گفتن احراف خفیف سپتوم به سمت چپ دارم و باید عمل کنیم .آیا باید عمل کنم ؟؟؟؟

  • Mahyas

    سلام و خسته نباشید
    من ۱۲ سالمه تقریبا ماه پیش توپ بسکتبال از زیر با شتاب زیاد به بینی م خورد از اون موقع توی خواب خروپف میکنم و کمی بینیم به سمت چپ مایل شده و تتفس از راه بینی برام سخته.
    علتش میتونه چی باشه؟

  • ....

    سلام آقای دکتر برای عمل انحراف بینی فقط کافیه که بالای ۱۵ سال باشیم ‍؟ نیازی نیست که حتما ۱۸ ساله باشیم ؟ انحراف بر نمیگرده ‍؟

  • پیمان

    سلام وقتتون بخیر من بینی‌م تا حالا ضربه نداشته و بزرگ هم نیست ولی از وقتی که تا حالا یادم بیاد از یکی از سوراخ بینی هام نتونستم نفس بکشم یا حداقل بزور تونستم کمی نفس بکشم بچگیا زیاد خون ریزی بینی داشتم ولی الان ۶.۷ سالیه ندارم آیا امکان داره بدون جراحی با دارو درست بشه یا حتما باید معاینه بشه و اینکه اگه با دارو میشه چه داروهایی بهتره

  • پیام

    سلام وقتتون بخیر من بینی‌م تا حالا ضربه نداشته و بزرگ هم نیست ولی از وقتی که تا حالا یادم بیاد از یکی از سوراخ بینی هام نتونستم نفس بکشم یا حداقل بزور تونستم کمی نفس بکشم بچگیا زیاد خون ریزی بینی داشتم ولی الان ۶.۷ سالیه ندارم آیا امکان داره بدون جراحی با دارو درست بشه یا حتما باید معاینه بشه و اینکه اگه با دارو میشه چه داروهایی بهتره

  • آرش باقرزاده

    سلام آقای دکتر من عمل انحراف بینی دارم پنج روز مونده به عمل سرما شدید خوردم الان کمی بهترم آیا ممکن مشکلی پیش بیاید موقع عمل یا به تعویق بندازم