پایین انداختن سر بعد از عمل بینی

جراحی زیبایی بینی که  اهمیت زیادی در زیبایی چهره فرد دارد و به دلیل قرار گرفتن بینی در مرکزیت صورت همه ی زوایای آن مد نظر قرار گرفته می شود. نقش بینی ایجاد تناسب در بین اجزای صورت است بنابراین زاویه بین لب و بینی که در افراد مختلف متفاوت است بسیار مهم میباشد .

 

افتادگی نوک بینی

بسیاری از افتادگی نوک بینی گلایه دارند .همواره در افراد مختلف زاویه بین لب و بینی متفاوت است از این رو زاویه دادن نوک بینی توسط جراح بینی نیاز و تجربه و مهارت پزشک را می طلبد. در بین مراجعین متقاضیانی گلایه مند و شاکی هستند که چرا نوک بینی آنها افتادگی نوک بینی می تواند دلایلی متعددی داشته باشد حال قبل از بررسی دلایل آن اشاره ایی داریم به تاثیر نوک بینی در چهره فرد .

جلوگیری از افتادگی نوک بینی

پس از جراحی بینی ممکن است تا هفته های اول و حتی چند ماه اول زمان ببرد تا فرم بینی شکل بگیرد برای همین، جراحی‌هایی که در حقیقت با روش‌های کاهشی (کم کردن و برداشتن بافت‌ها) انجام می‌شود بیشتر نوک بینی را افتاده می‌کند و در درازمدت اگر چه ممکن است تورم‌های بینی نتایج کوتاه‌مدت را نشان ندهد ولی بعد از یک مدت که تورم‌ها می‌خوابد، به دلیل تضعیف ساپورت بینی، نوک بینی دچار افتادگی می‌شود. از این رو در جراح های مدرن بینی تلاش می شود تا به جای کاستن از تقویت کردن استفاده شود در این روش‌های جدید سعی می‌شود که حداقل کاهش بافت‌ از بینی انجام شود و به جای آن، حداکثر تقویت بینی انجام می‌شود. برای همین،‌این روش‌های عمل بینی در بسیاری از موارد مستلزم استفاده از پیوندهایی از بافت‌های خود بینی است که در قسمت‌های مختلف پایین بینی کار گذاشته می‌شود؛ مثلا در قسمتی از پایه بینی پیوند غضروفی کار گذاشته می‌شود که باعث افزایش استحکام بینی و جلوگیری از افتادگی بینی می‌شود.

همواره پیشگیری بهتر از درمان است، حال پیشگیری یا راه حل در افتادگی بینی روش هایی است که کمتر در آن ، از کم کردن بافت استفاده شده باشد و بیشتر باید تقویت و تغییر شکل بافت باشد. امروزه در روش های جدید بیشتر با جابه جایی بافت های بینی از یک جا کاسته و به جای دیگر اضافه می کنند  بدون اینکه بخواهید یک بافتی را از بینی خارج کنیم این نوع روش بهترین روش در پیشگیری و جلوگیری از افتادگی بینی است.

مراقبت‌های بعد از عمل مساله دیگری است که برای پیشگیری از افتادگی بینی موثر است. البته نوع جراحی مهم‌تر از مراقبت‌های بعد از عمل است؛یکی از این نکات پایین نگه داشتن سر در روزهای اولیه پس از جراحی است بهتر است توصیه های پزشک در مراقبت های بعد عمل را حتما جدی بگیرید.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.

 

جراحی بینیجراحی زیبایی بینیعمل بینی