آیا روش جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت است؟

معمولا افرادی که دارای بینی گوشتی هستند و تمایل به جراحی بینی دارند دنبال جراحی میگردند که در جراحی زیبایی بینی دارای بیشترین تجربه و تبحر باشند.

بینی گوشتی چیست؟

با توجه به نژاد ایرانی کمتر بینی می توان یافت که کاملا گوشتی و کاملا بینی استخوانی باشد بنابراین همواره بینی های ایرانی ها ترکیبی از این دو میباشند.معمولا در تعریف بینی گوشتی این است که قسمت پایینی بینی پهن و دارای ساختاری استخوانی و غضروفی میباشد. نوع پوست بینی این نوع بینی ها ضخیم بوده و چربی زا است.

مشخصات کلی بینی های گوشتی 

دارای پوستی ضخیم

نوک پهن و بزرگ  و دارای غدد چربی

نوک بینی افتاده و بینی به حالت نیم دایره است

ساختار بینی ترکیبی از غضروفی و استخوان ضعیف بینی است

نحوه جراحی بینی های گوشتی

اولویت جراح بینی در عمل جراحی بینی های گوشتی این است که از یک قسمت بینی بافت غضروفی را برداشته و به قسمت دیگر اضافه کند .در بینی های گوشتی برای اینکه نوک بینی  رو به بالا داده شود از یک غضروف استفاده می شود البته در مواردی که بینی فرد غضروف نداشته باشد می توان از غضروف گوش و یا دنده و حتی در بعضی موارد از غضروف های مصنوعی استفاده کرد. کوچک کردن پره های بینی در اولویت بعدی جراح قرار میگیرد.

دلیل مشکل عمل بینی های گوشتی چیست؟

جنس پوست بینی در عمل جراحی بینی های گوشتی همواره تعیین کننده نتیجه عمل بینی می باشد.در عمل جراحی  بینی های گوشتی چون تغییرات در اسکلت بینی ، یعنی جا به جایی غضروف و استخوان ایجاد می شود و از آنجایی که جنس  پوست این نوع بینی ها ضخیم است مدت زمان بیشتری برای بهبودی و شکل دهی لازم است.

بازگشت بینی های گوشتی بعد از جراحی بینی گوشتی

رایج ترین سوالی که افراد دارای بینی گوشتی از جراح عمل بینی  می پرسند این است که آیا بعد از جراحی بینی امکان بازگشت وجود دارد یا خیر ؟ بینی های گوشتی به دلیل اینکه پوست ضخیمی و چربی که  دارند زمانی که برای منقبض شدن پوست نیاز است نسبت به بینی های استخوانی بیشتر است.  از این رو در  جراحی زیبایی بینی های گوشتی جراح باید دقت کند فضای اسکلت بینی و نوک بینی یعنی همان آلارم بینی نباید بیش از استاندارد کوچک شود چرا که با عث ایجاد گوشت اضافه یا همان اسکار  می شود. بنابراین انتخاب یک جراح با تجربه می تواند شما را از این نگرانی نجات خواهد داد.

آیا روش جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت است؟

 

همان طور که در ابتدای عرض کردم بیشتر بینی های  نژاد ایرانی  ترکیبی از بینی های گوشتی و استخوانی  و دارای پوست ضخیم و چرب  هستند به همین دلیل استفاده از تکنیکی مناسب را باید به کار برد . در بینی های استخوانی هدف کاهش حجم بینی و شکل دهی به بینی است ، در مقابل  در بینی های گوشتی پیوند غضروف به نوک بینی و پل بینی است .  در بینی های گوشتی بافت افزودنی غضروفی معمولا از تیغه بینی برداشته می‌شود . ولی گاهی به علت سابقه ضربه یا شکستگی یا به دلیل نامشخص تیغه غضروفی بینی، از بین می رود و قابل استفاده نیست. در این هنگام معمولا انتخاب دوم غضروف گوش است.

معمولا برای استفاده از غضروف در بینی هایی که غضروف ندارند جراح زیبایی بینی در جراحی بینی میتواند از غضروف گوش و یا دنده بدون هیچ نگرانی و تاثیری در زیبایی این اعضا استفاده کند.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.

جراحی بینی گوشتیعمل بینی های گوشتی
Comments (2)
Add Comment
  • زهرا

    سلام من میخوام روی زیبایی دندونهام کارکنم ..این کار رو قبل عمل بینی انجام بدم یا بذارم مدتی بعد از عمل بینی؟

    • دکتر حسین نژاد

      سلام تفاوت معناداری نداره