جراحی بینی استخوانی

تشخیص بینی استخوانی و بینی گوشتی برای بسیار از افراد سخت می باشد به همین دلیل معمولا با دیدن اولین بار سوالی که پرسیده می شود آیا بینی شما استخوانی بوده یا گوشتی ؟! بینی هایی که دارای پوست نازک و استخوان و غضروف محکمی باشند را بینی های استخوانی می گویند.جراحی بینی در بالا بردن اعتماد به نفس افراد در جامعه و همچنین زیبایی آنها ظاهر اشخاص بسیار مهم و تاثیر گذار است.

لازم به توضیح است که بینی از سه بخش تشکیل شده است که شامل:

  • استخوان در یک سوم بالای بینی
  • غضروف در دو سوم پایین بینی
  • پوست پوشش دهنده استخوان و غضروف بهتر است بدانید که غضروف و استخوان در تمامی بینی ها موجود است و در حقیقت جنس پوست هر شخصی بیانگر نوع بینی او می باشد .

ویژگی های بینی استخوانی

بینی های استخوانی اغلب دارای پوست نازک با ساختار هرمی شکل هستند ، جراحی بینی ، روی بینی های استخوانی نسبتا نتایج بهتری را دارد و رضایت بیماران بیشتر خواهد بود.جراح با تجربه و متبحر با استفاده از تکنیک ها میتواند مشکلات بینی استخوانی را برطرف کند.دارا بودن قوز در بینی ، بینی عقابی از دیگر ویژگی های این نوع بینی است .

عوامل تاثیر گذار در بینی استخوانی

بینی استخوانی یا بر اثر ژنتیکی یا بر ارثی ایجاد می شود ، گاهی بر اثر رشد بی اندازه غضروف بینی که اغلب همان جنبه ژنتیکی دارد میباشد. از دیگر عوامل وارد شدن ضربه به بینی است که معمولا در دوران نوجوانی بر اثر صدمه بافت غضروفی بینی بیش از اندازه رشد می کند و اندازه استخوان روی پل بینی از اندازه ی نرمال و استاندارد بزرگتر است.  انحرافات و وجود قوز در چهره ی فرد تاثیر گذار است.تشخیص نوع بینی همواره توسط یک پزشک متخصص بینی و یا جراح پلاستیک صورت می گیرد.

اصلاح معایب جراحی بینی استخوانی – غضروفی :

و سایر مشکلات بینی می باشد .

تفاوت بینی استخوانی – غضروفی  و گوشتی در چیست

بینی های گوشتی اغلب دارای غضروف ضعیف و نازک هستند  عمل بینی در بینی های گوشتی بیشتر در اصلاح شکل بینی و یا تقویت عضروف ها تمرکز می شود چرا که اندازه این نوع بینی ها کوچک می باشد و همواره سعی در از بین بردن اشکالات بینی است در حال که در بینی های استخوانی بیشتر در کوچک کردن بینی و برداشتن انحراف و قوز بینی است . البته باید متذکر شد که دکتر حسین نژاد با رعایت اصول و استاندارد های بینی از کوچک کردن بیش از حد بینی خودداری می کند چرا که کوچک کردن بیش از اندازه بینی در تنفس فرد مشکل ایجاد می کند. رعایت نکات همواره توسط یک پزشک متخصص و با تجربه امکان پذیر است.

رعایت نکات  قبل از جراحی بینی

اهمیت بینی هم به لحاظ زیبایی و هم به لجاظ عملکردی بسیار حساس و یکی از اجزای تاثیر گذار در ظاهر ، که بر هیچ کس پوشیده نیست از این رو رعایت نکات زیر در نتیجه بینی بسیار حائز اهمیت است :

  • بررسی سوابق پزشکی جراح
  • در نظر گرفتن مدارک پزشکی جراح
  • بررسی میزان تخصص پزشک
  • مشاهده عکس های قبل و بعد از جراحی بینی
  • کیفیت جلسات مشاوره عمل بینی پیش از جراحی

زمان بهبودی جراحی بینی استخوانی 

طول درمان در بینی های گوشتی به دلیل اینکه دارای پوست کلفت تری هستند بنابراین مقداری بشتر خواهد بود چرا که جوش خوردن استخوان بینی زمان بر خواهد بود . همچنین تورم بعد از عمل بینی در بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی بیشتر است .ماساژ و چسب بینی باعث می شود پوست سریع تر به بینی جوش خورده و فضای اجاد شده بنی استخوان و پوست سریع تر ازبینی برود.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.

جراحی بینیعمل بینی
Comments (0)
Add Comment