بینی زیبا چه خصوصیاتی دارد ؟

بینی زیبا چه شکلی است ؟ آیا اصلا می توان برای بینی زیبا،استاندارد تعریف کرد؟ معیارهای زیبایی بسیار گسترده می باشد واز آنجایی که زیبایی یک مفهوم نسبی است ، بسته به سلیقه و معیارهای شخصی افراد متفاوت است . البته لازم به ذکر است که تا حدودی ، معیار های زیبایی بینی ، در بین آقایان و خانم ها متفاوت است .از سوی دیگر این معیارها در بین نژادها و کشورهای مختلف یکسان نبوده و حتی گاهی با یکدیگر مغایرت دارند.به عنوان مثال در بین ما ایرانی ها، کوچک کردن بینی با روش جراحی، مرسوم است در حالی که در بعضی از کشورهای شرق آسیا، بیماران، متقاضی بزرگ کردن بینی با روش جراحی هستند.

 

 

معیار ها و ارزیابی بینی زیبا

معیار های زیادی برای تجریه و تحلیل ابعاد بینی و تناسب بینی با دیگر قسمت های صورت ، وجود دارد. در تجزیه تحلیل بینی و بینی زیبا ، گرفتن عکس های استاندارد  از زاویه تمام رخ و نیم رخ در خانم ها بدون داشتن هیچ گونه آرایشی در صورت لازم است .بهتر است عکسها در نور طبیعی گرفته شوند و سر، هنگام عکس گرفتن کج نباشد زیرا آنالیز را مشکل کرده و گاهی باعث خطا در اندازه گیری ابعاد می شوند. سپس بر روی عکسها، بینی خود را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

نمای تمام رخ 

از آنجایی که ﺑﯿﻨﯽ ﮐﺎﻧﻮن ﻣﺮﮐﺰی ظﺎھﺮ ﺻﻮرت اﺳﺖ و در ﺧﻂ وﺳﻂ ﯾﮏ ﺳﻮم ﻣﯿﺎﻧﯽ ﺻﻮرت ﻗﺮاردارد. ﺗﻐﯿﯿﺮات اﻧﺪک در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺟﺮاﺣﯽ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ﮔﺎھﯽﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﺟﺐ بهبودی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی در ﺗﻌﺎدل ﺻﻮرت ﺷﻮد. ﺑﯿﻨﯽ اﯾﺪه آل ﺑﺎﯾﺪ طﺒﯿﻌﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ و درﺗﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻗسمت های اطﺮاف ﺑﺎﺷﺪ وﺗﻮﺟﻪ را ﺑﻪ ﺧﻮدش ﺟﻠﺐﻧﮑﻨﺪ.اگر بخواهیم بینی را از نمای تمام رخ بررسی کنیم و مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم ، صورت را به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنیم که پهنای بینی باید یک پنجم صورت را شامل شود ، اگر بینی شما در یک پنجمِ میانی صورتتان قرار دارد از نظر پهنا در سایز مناسبی است .معیار دیگری که می توان به وسیله آن پهنای بینی را مورد بررسی قرار داد این است که از گوشه داخلی چشم دو خط فرضی و عمودی رسم کنیم که پهنای بینی باید بین این دو خط فرضی قرار گیرد. قانون یک پنجم: صـورت را میتوان با استفاده از پهنای چـشـم بـه عـنـوان واحـد اندازه گیری به ۵ قسمت مساوی تقسیم کرد. یک صورت ایده آل به اندازه ۵ چشم پهنا دارد.

نمای نیم رخ بینی

زمانیکه یک خط فرضی به سمت نوک بینی رسم کنید و خط دیگر را از نوک بینی به آن متصل نماید ، زاویه به دست آمده حاصل از بر خورد این دو خط باید بین ۳۰ تا ۴۵ درجه باشد. به علاوه زاویه ای که بینی با صورت می سازد اگر بین ۳۰ تا۴۰ درجه باشد مناسب است و در ایده آل ترین حالت این زاویه به ۳۶ درجه نزدیک میباشد.برای یک بینی زیبا زاویه بین بینی و لب ها در خانم ها باید ما بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه و برای آقایان بین ۹۰ تا ۹۵ درجه باشد .زاویه ای که پیشانی با بینی می سازد باید بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ درجه باشد .

 

بینی زیبا از نمای زیر

نمای بینی از  زیر باید به شکل مثلث به نظر برسد ، اگر ارتفاع این مثلث را به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم ، سوراخ های بینی باید دو سوم اولیه را تشکیل دهند.

پشت بینی

اگر فاصله بین مردمک چشم ها را به صورت یک خط افقی تجسم کنیم و وسط این خط فرضی را یک نقطه روی بینی در نظر بگیریم ، فاصله این نقطه تا نوک بینی در خانم ها و آقایان متفاوت است به طوری که این فاصله باید در خانم ها قوسی داشته باشد که این قوس باید حداکثر حدود ۲ میلی متر با خود بینی فاصله داشته باشد و برای آقایان باید روی خط باشد.

 چه گروهی از پزشکان مجاز به انجام عمل بینی هستند؟

در بین پزشکان ، دو گروه ، متخصصین گوش و حلق و بینی ، متخصصین جراحی پلاستیک به انجام عمل بینی بوده و از آنجایی که متخصصین گوش و حلق و بینی علاوه بر جراحی زیبایی بینی رینوپلاستی ، سایر اعمال جراحی مسیر تنفسی بینی مانند (مانند جراحی اندوسکوپیک سینوس ، سپتوپلاستی، توده های داخلی بینی و نازوفارنکس و تنگی های کوان) را بیشتر انجام می دهند به اصول فیزیولوژیک ، عملکردی و آناتومیک بینی آشناترند ، با این وجود در صورت آگاهی از اصول فوق نزد سایر دو گروه نیز نتایج تنفسی بعد از جراحی بینی مطلوب خواهد بود.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.

زیبایی بینی
Comments (0)
Add Comment