تکنیک های نوین جراحی بینی

تکنیک های نوین جراحی بینی: جراحی زیبایی بینی جدا از علم که همواره در حال به روز شدن می باشد یک هنر است که می تواند تلفیقی از نقاشی ، مجسمه سازی ، و آناتومی و فیزیک و طب بالینی باشد این هنر زیبا سازی را می توان علاوه بر نمونه جراحی انجام شده ، از روحیه جراح در زمان مشاوره نیز یافت.

تکنیک های نوین جراحی بینی

معمولا مشکلاتی بعد از جراحی بینی ممکن است برای افراد در اولویت باشد ، چسبندگی های داخل بینی است ، در عمل بینی به دلیل برش هایی که در حین جراحی ایجاد می شود ، باعث چسبندگی دیواره داخلی بینی می شوند و راه تنفسی را مسدود می کنند.

امروزه در روش های جدید سعی بر این است که بتوانند زخم های داخل بینی را  به حداقل ممکن برسانند. منظور از به حداقل رساندن یعنی برش ها به گونه ایی میلیمتری باشد که بعد از دوران بهبودی جایی از برش بر روی پوست دیده نشود.اولویت بعدی استفاده ازتکنیکی است که برای حل مشکلاتی که ممکن است حین جراحی بوجود بیایید ، استفاده می شود.

استفاده از روش های نوین جراحی بینی یا جراحی پلاستیک که گاه رینوپلاستی نیز نامیده می شود امروزه تلفیقی از علم و هنر می باشد. تکنیک های نوین در جراحی بینی جراح با در نظر گرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت خاص ، با کاهش دادن بافت ها و تقویت بافت های بینی به تغییر شکل بینی کمک می کنند.

تکنیک های نوین جراحی بینی :تغییرات کمتر نتایج مطلوب تر و طبیعی تری

روش های جدیدی که برای عمل بینی امروزه استفاده می شود نسبت به روش های گذشته نتایج بهتر و طبیعی تری را برای بینی دارد . برای مثال اگر بینی را جدا از اجزای دیگر صورت در نظر بگیرید ممکن است بسیار بزرگ باشد ولی زمانی با دیگر اجزای صورت مقایسه می شود متوجه می شوید که حجم و جرم زیادی ندارد.

امروزه برای تغییر سایز بینی ، هموار کردن قوز بینی ، قوس بینی ، تغییرات سوراخ های بینی ، و دیگر اصلاحات بینی تکنیک های جراحی بینی تغییر کرده است. استفاده از تکنیک های محافظه کارانه ای که در جراحی بینی مورد استفاده قرار می گیرد نتایج بهتر و طبیعی تری پیدا کرده است. در تکنیک های جدید دیگر بینی را جز اجزای جدا مقایسه نمی کنند بلکه با دیگر اجزای صورت مقایسه و با اندازه گیری های دیگر تصمیم به ایجاد تغیرات می کنند تا هم هارمونی صورت حفظ و هم جذاب تر شوند.

تکنیک های جدید جراحی بینی در عمل ترمیمی

در عمل های ترمیمی بینی ، اولویت جراح علاوه بر رسیدن به بینی زیبا بهبود کارایی بینی نیز می باشد. اکثر بیمارانی که در زمان مشاوره برای انجام عمل بینی مراجعه می کنند برای درمان مشکلات تنفسی و بیشتر برای افتادگی نوک بینی است.

در جراحی ترمیمی بینی در بیشتر موارد هر دو جنبه زیبای و کارایی بینی نیاز به رسیدگی دارد و برای درمان هر دو مورد جراح باید ذهن خود را باز نگه دارد تا بتواند به نتایج عالی برسد.

هدف تکنیک های نوین جراحی بینی

در عمل بینی که به روش های نوین جراحی بینی انجام می شود اغلب از روش باز استفاده می شود بدین ترتیب که ، ابتدا با ایجاد برشی در قسمت کلوملا پوست را به سمت بالا کشیده شده و با توجه به اینکه جراحی زیر دید مستقیم جراح انجام می شود پزشک جراح به خوبی می تواند مانور بیشتر در زیبایی داشته باشد.در رینوپلاستی به روش بسته نوک بینی به دقت اصلاح نمی شود .

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.