نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

زمانی که شخص اقدام به عمل زیبایی می کند به طبع تمامی شرایط لازم چه قبل عمل و چه بعد عمل را می پذیرد فرقی نمیکند کدام  قسمت از بدن شما تحت تاثیر جراحی زیبایی قرار میگیرد ولی به هرحال می بایست مراقبت هایی را که پزشک برای شما توصیه می کند رعایت نمایید.

روش صحیح خوابیدن بهد ار جراحی بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی

زمانی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهید به علت قرار گرفتن بینی در مرکزیت صورت به نسبت دیگر اجزای نیاز به مراقبت های بیشتری دارد بنابراین تاثیر زیادی بر زیبایی فرد خواهد داشت این تاثیر نیز خود احتیاج به مراقبت هایی دارد ازجمله نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی است.گاهی برخی از افراد نگران خوابیدن بعد جراحی بینی خود هستند.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

در زمان مشاوره و گاهی بعد از جراحی بینی پزشک توصیه هایی برای تسریع در بهبودی می کند که یکی از چندین توصیه های پزشکی نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی می باشد.بسیاری افراد اغلب عادت دارند تا به روش های مختلفی بخوابند.البته نباید فراموش کرد که خوابیدن در سلامت افراد بسیار موثر است قابل درک است که در این دوران  ممکن است شما خواب راحت مانند روزهای گذشته نداشته باش و لی در این مقاله سعی داریم تا با آموزش هایی به کیفیت خواب و میزان استراحت شما کمک کنیم. رعایت نکات زیر در خوابیدن بعد از عمل بینی که یکی از ارکان مراقبت های بعد از عمل بینی است بسیار مهم است:

  • طرز قرار گیری سر نسبت به بدن در خواب

تمامی جراحان با تجربه بینی به بیماران توصیه میکنند که در زمان خوابیدن و استراحت سر خود را نسبت به سطح بدن بالاتر نگه دارند این کار را با استفاده از ۲ الی ۳ بالش در زمان خوابیدن می توانید انجام دهید .این خود یکی از روش های صحیح خوابیدن بعد از عمل بینی است که این کار سبب می شود تا ورم بینی و صورت سریع تر کاهش یابد.

  • به پهلو نخوابیدن بعد از عمل بینی

هر فردی به ی سبکی می خوابد برخی به پهلو راست و یا به پهلوی چپ و برخی به اصطلاح به پشت می خوابند .سعی کنید در ۱ الی ۲ هفته اول مستقیم بخوابید و سعی کنید چرخشی به سمت راست یا چپ نداشته باشید و به از خوابیدن بر روی شکم پرهیز کنید، زیرا ممکن است در فرم بینی تان مشکلی ایجاد شود.

  • تنها خوابیدن

پس از جراحی بینی داشتن خواب مناسب در روند بهبودی بسیار کمک میکند از این رو با توجه به نکاتی که در بالا متذکر شدیم با ایجاد کردن محیطی مناسب از مشکلات بینی جلوگیری کنید و روند بهبودی را به جلو بینداید . در این مدت سعی کنید در کنار کودکان نخوابید  و چنانچه متاهل هستید سعی کنید تنها بخوابید چرا که ممکن است در اثر برخورد ناگهانی دست کودک بینی شما دچار  مشکلاتی شود .

در مدت زمانی که بینی دوران نقاهت خود را طی کند بسیاری از بیماران دارای استرس می باشند از این رو همواره هر سوالی در این دوران پیش آمد کافیست از پزشک جراح خود بپرسید لازم به یادآوری است که اصلا نگران بینی خود نباشید و به جراح خود اعتماد کنید.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.