جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری

جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری

قبل از هر اقدامی باید اولویت های زندگی و سبک زندگی خود را مشخص کنید زیرا این به تصمیم شما در جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری انجام دهید تاثیر گذار است.بارداری و دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن خانم ها ایجاد می کند مانند تغییرات وزن ، هورمون ها و موارد دیگر . این تغییرات در برخی از خانم ها باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. از این برای بازگرداندن احساسات خود به دوران قبل از بارداری به دنبال عوامل خارجی هستند. یکی از آن عوامل می تواند جراحی بینی باشد. در ادامه به تاثیرات بارداری بر جراحی بینی و جراحی بینی بر بارداری اشاره خواهیم کرد.

جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری

جراحی بینی قبل از بارداری

اگر تصمیم به انجام جراحی زیبایی قبل از بارداری دارید باید خود را آماده کنید زیرا جراحی بینی بیش از آنچه که شما فکر میکنید ممکن است بر روی شرایط شما تاثیر گذار باشد. لازم به ذکر است که جراحی بینی کار یک روزه نبوده و روندی تدریجی از برنامه ریزی ، آماده سازی و نقاهت را به همراه دارد. در زمان مشاوره عمل بینی معمولا برای خانم های متاهل یکی از آزمایشات عدم بارداری می باشد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که احتیاج به تاخیر انداختن بارداری تا زمان بهبودی کامل بینی نمی باشد ، بعد از اینکه بینی شما بر روی صورت نشست شما می توانید به مسائل مهم زندگی تان متمرکز شوید.

جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری: عمل جراحی بینی در دوران بارداری

در دوران بارداری به دستور پزشک خود می بایست بسیاری از موارد را که ممکن است سلامتی شما را به خطر اندازد اجتناب کنید . از رژیم غذایی  تا مراقبت های قبل از عمل همه می بایست تحت کنترل پزشک خود باشد. عمل جراحی زیبایی یک عمل انتخابی و در عین حال اختیاری است . گرفتن آزمایش بارداری قبل از عمل جراحی بینی به تصمیمات پزشک و شخص برای انجام عمل بینی کمک خواهد کرد. بنابراین در دوران بارداری توصیه می شود که عمل زیبایی بینی صورت نگیرد. البته بسیاری از پزشکان این عمل در این دوران را ممنوع و بسیار مضر می دانند.

جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری: جراحی زیبایی بینی پس از بارداری

تذکر این نکته که جراحی بینی پس از بارداری تاثیری بر سلامت نوزاد ندارد . پس از گذشت چند ماه از زایمان مادر انجام عمل جراحی زیبایی بینی بلامانع است . شیردهی پس از عمل زیبایی بینی ، به علت اینکه باید از نظر روحی و جسمی کاملا آمادگی لازم را داشته باشید ، و همچنین داروهای استفاده شده تا چند روز به شیر مادر نفوذ میکند ، بهتر است برای چند روز برای نوزاد خود شیر خود را ذخیره کنید . توصیه می شود شما در مورد بهترین زمان برای خود (و نوزاد) برای انجام عمل جراحی بینی ، با جراح مشورت کنید.

جراحی بینی قبل یا بعد از بارداری: تاثیرات بارداری بر بینی جراحی شده

تاثیرات بارداری بر بدن خانم ها تغییرات قابل توجهی را دارد . یکی از تغییرات مشهود ،  تورم بینی و گاهی ضخیم شدن دیواره بینی است . این ورم های ایجاد شده گاهی تیغه بینی را حجیم کرده و موجب افزایش مخاط می شود. با ایجاد تغییرات همه جانبه در بدن برحفره های سینوسی متراکم می شوند تمامی این تغییرات می تواند برای بینی مشکل ساز باشد. امروزه نتایج حاصل از جراحی بینی در هنگام بارداری و پس از بارداری حفظ می شود بنابراین هیچ نگرانی در ایم مورد نباید داشته باشید. البته ورم و سایر مشکلات بعد از بارداری خود به خود برطرف خواهد شد.

دکتر حسین نژاد، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی بینی در تهران

برای مشاهده گالری قبل و بعد مراجعان اینجا کلیک کنید.